Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av ny forsterker


j0h4ns1

Anbefalte innlegg

Langt ifra! En 30W rørforsterker spiller høyt nok i massevis! Spiller selv på en 50W, og det å pushe mastervolum høyere enn 1/4 på den er ikke forsvarlig, så en 30W byr nok ikke på noen nevneverdige volumproblemer. Det må isåfall være at den spiller for høyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG stor forskjell på rør-watt og transistor watt! Min Marshall Haze er på¨15w og er ikke noe problem å spille alt for høyt med live. (Bare spør mine bandkollegaer. :lol: )

Jeg vil si at Marshall rør-amper stort sett er definisjonen på classic rock. Men det er litt forskjeller i hvordan forskjellige modeller låter, og det er i hvert fall stor forskjell på hvor høyt du må spille for å få de forskjellige modellene til å låte på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at Marshall rør-amper stort sett er definisjonen på classic rock. Men det er litt forskjeller i hvordan forskjellige modeller låter, og det er i hvert fall stor forskjell på hvor høyt du må spille for å få de forskjellige modellene til å låte på sitt beste.

Ellers kan man bruke en Hotplate for å få mest ut av forsterkeren sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er single coil i bridge posisjon hos deg.... Så ville jeg kanskje satt i en humbucker, hvis du skal naile Joel O´keefe..... Og selvsagt en Marshall JCM 800, eller liknende :-)

det sa meg ikke en dritt, utenom JCM 800 ;)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har en Marshall 2550 (silver jubilee 87 mod) med 1960a kabinett, som er til salgs. Dette er kremen av kremen når det gjelder rocke/metal-lyd. Det selges samlet for 10.000. Har hastverk med å selge, så derfor har jeg gått ned fra 14.000 (som Godlyd.no anbefalte som pris). Den er i god stand, og er en sjelden vare i dag. Dette er MYE for pengene! http://www.sound1.com/portal/asp/moteplass_det_annonse.asp?Annonse_ID=19879&ProduktHovedType_ID=2

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.