Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av ny forsterker


j0h4ns1

Anbefalte innlegg

Hei !

har vært på forumet en del tid, men har ikke treng hjelp før nå. :rolleyes:

det gjelder valg av ny forsterker.

jeg spiller musikk som ACDC, Airbourne, og den type musikk.

har fra før av en Roland Cube 30x, første forsterkeren min, er kjempe fornøyd med den, men den låter veldig tynt når jeg spiller sammen med andre. den låter rett å slett for lavt.

har skjønt at Marshall fremhever den type musikk jeg spiller best, og at det er det "eneste" som gjelder hvis man skal spille acdc, lydmessig sett ;)

så har lest her og funnet ut at folk har vanvittige kunnskaper om alt mulig :blink:

jeg trenger en forsterker som:

-lager nok lyd til å spille i band

-lager "lik" lyd som acdc, airbourne m.m (som klinger nesten likt hvertfall)

er ikke veldig kravstor, men vil ha noe som gir mere trøkk, og som rett å slett låter fett ! :D

tenkte å bruke under 10 000 kr på detta.

om det er en combo eller ikke, det er det samma.

dere veit best ! B)

om det er til nytte, så har jeg en Fender Mex Strat.

er fornøyd med lyden på Cube'n, men den har for lavt DB volum.

Takker for alle svar som kommer, veit dere vil hjelpe ! :DB)

-Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel kunne få en Marshall Vintage Modern combo til den prisen, de ampene låter veldig tøft til den type «classic rock» som du nevner :)

Ellers kan du jo sjekke ut Orange Rocker 30! Tror du får comboen til under ti lapper. Grisetøff amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også en ny Marshall Haze 40W kombo til rundt 7000kr, ta også en titt på nye budsjettklassen til Marshall (MA serien).

Ellers så finner du vell flust av Marshallforsterkere til en fornuftig pris på bruktmarkedet (FINN.no, etc.), bare vær obs på at ikke alle Marshall er rørforsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Haze 15. Anbefales på det varmeste til den type lyd. Ca. 8500 veil. ny. Haze 40 comboen har jeg ikke prøvd, men har lest at de har hatt noen problemer med de første modellene.

De er også litt forskjellige da Haze 15 har 6V6 rør i sluttrinnet og Haze 40 har EL34.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det en Marshall JVM410C på finn.no til 9995kr. Denne tror jeg passer deg meget godt! Selv har jeg topp istedet for kombo, men det er en utrolig allsidig og vellåtende forsterker!

Edit: Ser ut som denne ser borte, og antageligvis solgt allerede

Ellers så er en Orange Rocker 30 en god forsterker. Kombo her til 5000kr: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20505884

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mange bra svar her ! :D

men vil ikke orange låte ganske likt i DB i forhold til den jeg har nå ? :o

skal se sånn nogenlunde bra ut, hehe, en topp med 4*12 kabinett hadde vært veldig artig å kjøpt inn ;)

ser at det er mange forskjellige marshall anbefalinger, så lurer på; så lenge det er marshall, låter det classic rock uansett? eller vil lyd forskjellen bli stor fra den typen som jeg spiller? ;)

Endret av j0h4ns1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.