Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP Humbuckere i Sheraton II


bento

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har mulighet til å kjøpe et rimelig N/B-par med 57 Classic Humbuckere fra en brukt Gibson Les Paul.

Disse har jeg sett for meg skulle være en enkel affære å få montert i min nyinnkjøpte brukte Epiphone Sheraton II.

Er mine antakelser riktige om at en HB er en HB, og at disse skulle være en enkel affære å installere i "mottakergitaren"?

Må forøvrig benytte anledningen å ønske alle her et riktig Godt Nytt År!

(og ja, for de som undrer; jeg er både edru og ved mine fulle fem, til tross for at det er nyttårsaften :D )

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupene passer - men å skifte pickuper på en archtop er ikke akkurat så enkelt alltid da..

Med mindre din gitar er utstyrt med en åpning med lokk på baksiden av gitaren, så blir det jo lirkeleken med pinsetter e.l. for å hente fram potensiometerne, bryter osv (som jo er loddepunktene dine)

MEN, du kan jo kutte kablene på de pickupene som er montert og skjøte de nye da selvsagt. Det er ikke videre profesionelt, men det fungerer jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må jo bare løsne på pot'er osv og lirke de ut med egnet verktøy gjennom de hull som finnes i kroppen - noe som jo ikke er stort :)

Det er ulike triks da - som å feste en stiv tråd, gummislange e.l. til oversiden av potensiometerne, slik at de kan trekkes tilbake i hullene uten for store problemer. Sånne låsbare pinsett sakser er også utrolig greie å ha for slikt arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden får man egentlig gjort noe som helst med pickuper og pots på en 335/Sheraton osv.? Hadde selv en Epi 335, og det virka fullstendig håpløst. Kunne vært artig å vite hva som er trikset :D

I dette tilfellet så har jeg planlagt å levere gitaren til en proff her i Tromsø, så jeg regner med at dette skulle være en smal sak.

Hadde saken vært annerledes, og jeg vurderte å gjøre det selv, så tror jeg at jeg hadde brukt veldig lang tid på å planlegge hvordan jeg skulle gå frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.