Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 1959 SLP


MatsEspen

Anbefalte innlegg

Ja, begynte med å se på Marshall 1959RR, men er ALT for dyr.. (underlig nok)

Men så på SLP'en som et billigere alternativ. Brukt selvfølgelig.

Har bare hørt den på utube og slikt, men skal prøve den en dag.

Men lurte på om noen hadde prøvd den allerede og kunne gi meg en liten respons på hvordan den er :)

Andre forslag mottas med takk og kanskje noe billigere ?!

Blir nok ikke noe pga. mangel på penger, men lov til å se :)

Endret av MatsEspen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se på gamle brukte 50/100w fire-inputs Marshall fra 70- og 80-tallet (JMP- og JCM800-seriene), de får du ganske billig.

Disse er ikke helt like og er ikke PTP (som ikke alle reissuene er heller), men du får mye for pengene.

Ellers finnes det kloner av originalen, men disse er litt dyrere igjen. På den annen side er også de fleste ansett som bedre enn Marshalls egen reissue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR ampen er bare en modifisert 1959 og modden de har gjordt er piss enkel. Hvis du er opptatt av farger ol. så er det greit men ampen er ikke no spes. Jeg er mest opptatt av lyd, hva det står på ampen bryr meg fint lite. Pris på RR ampene er helt insane, men for all del de låter fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr ikke at jeg har lyst på en fet Marshall :)

Ok?

Jeg har to Metro 100W Plexi topper jeg har gjordt det på. Hvis du skal gjøre det 100% likt er det litt mer jobb, men det er fordi jeg tok utgangspunk i en Plexi og RR er en modifisert 70talls JMP. Plukk en 70 talls 50W topp på Finn og gjør modden så har du en billig gøyal liten amp. Spiller fortsatt høyt som faen men det vet du sikkert allerede. Fikk demo av RR ampen på NAMM i fjor og selv om det låter fett er det er litt begrenset hvor lenge det er gøy å stå i en liten lydboks å høre en 100W topp på full pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Marshall 1959rr og den er stort sett det samme som en 1959slp bortsett fra andre kanalen.

Jeg bruker nesten bare den kanalen som ikke er modisfisert. Den som høres ut som en 1959slp.

Hvis du skal ha en av de så ville jeg nok anbefale slp fordi den er billigere og har stort sett samme lyd bortsett fra den modden de sier er så lett.

Kanksje litt rart at jeg sier det når jeg har en rr, men jeg var så heldig å få kjøpt hele stacket for 15.000 ^_^ Ubrukt!

Anbefaler i tilleg en tubesreamer, slp og rr har ikke no clean kanal. Så jeg stiller den der den distorter litt også bruker jeg tubescreameren som boost til soloer og volumeknappen på gitaren til clean.

Hvis du ikke har testa en av de så skal jeg bare si at naboer kommer til å elske deg, den spiller sabla høyt! :lol:

Ossy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.