Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portabelt studio, anbefalinger?


Pjpolly

Anbefalte innlegg

Solgte min zoom 8 spors portabelstudio for en stund siden, det ble litt for mye greier for meg på den maskinen og mista motivasjon rett og slett..

Nå er min muse tilstede så jeg har lyst å starte opp med opptak igjen!

Det jeg har lurt på om jeg skal kjøpe meg er en Zoom H4n. Den kan jeg nesten putte i lomma, og virker grei?

Noe råd? Jeg er ikke spesielt god på dette i det hele tatt, så tar imot aller råd med STOR takk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Boss Micro. Liten som en walkmann (hvis du husker disse bærbare... :) ) som jeg er veldig fornøyd med. De koster drøye tusen, brukt. Den har 4 spor+ en drøss V-spor, mix og mastrings program, konvert til mp3, git/bass eff, metronom/trommer, tuner, romkl ++

Den har ikke de to stereo mic. som zoom har, men en veldig god innebygd mic. Ex. stereomic kan selvførgelig kobles til.

Men hadde du problemer med den gamle 8 spors'n din, så kan du også få problemer med denne.

Det er et lite deltidsstudie å lære denne helt. Min sterke motivasjon for tiden, fikk meg gjennom det hele.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoom H4N er genial hvis man vil ha noe ultraportabelt Fin lyd og fint resultat ellers. Ingenting å si på det. Men ikke forvent at det ikke skal bli knoting. Det er undermenyer og styr på dette også, og med en gang du faktisk skal gjøre noe med den utover grov skissering får du egentlig en like heftig jobb som mye annet. Jeg liker Boss sine portable opptakere (BR-serien), men de koster jo mer og har litt kjipere tilkoblingsmuligheter på de små variantene så det er ikke et bedre kjøp før du er oppe i 12-16-spors variantene og det er jo over budsjett igjen.

Problemet mitt er at hvis du skal ha noe portabelt har Yamaha en bedre løsning (imho) og hvis du trenger høy kvalitet vil en laptop (som alle alltid har med seg) og et annet enkelt lydkort gjøre en bedre jobb. Skal du ha i pose og sekk til en rimelig penge? Ja, da er Zoom H4N top of the line...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert klart å fylle opp en haug med spor, men tenkte jeg skulle begrense det litt så jeg faktisk må sette meg litt mer inn i greine. Ikke bare trykke på rec og hoppe til neste spor på en måte.. Jeg vil jo lære, men tålmodigheten min er så altfor liten..

Klart det er like mye å sette seg inn i, men kansknje det visuelle hjelper meg å overkomme det..hehe

Det er jo kult at det er mikker på zoom h4n.

Kunne godt kjøpt lydkort og software å, men lappen min er ubrukelig til sånt. Også er det greit å putte alt jeg trenger i lomma å rømme til skogs med gitar :D n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoom H4N er genial hvis man vil ha noe ultraportabelt Fin lyd og fint resultat ellers. Ingenting å si på det. Men ikke forvent at det ikke skal bli knoting. Det er undermenyer og styr på dette også, og med en gang du faktisk skal gjøre noe med den utover grov skissering får du egentlig en like heftig jobb som mye annet. Jeg liker Boss sine portable opptakere (BR-serien), men de koster jo mer og har litt kjipere tilkoblingsmuligheter på de små variantene så det er ikke et bedre kjøp før du er oppe i 12-16-spors variantene og det er jo over budsjett igjen.

Problemet mitt er at hvis du skal ha noe portabelt har Yamaha en bedre løsning (imho) og hvis du trenger høy kvalitet vil en laptop (som alle alltid har med seg) og et annet enkelt lydkort gjøre en bedre jobb. Skal du ha i pose og sekk til en rimelig penge? Ja, da er Zoom H4N top of the line...

Jeg er i samme sitvasjon som trådstarter. Solgte 12 sporsmaskin

med et hav av muligheter da jeg er dement på undermenyer.

Hvordan vil en vurdere kvaliteten på H4n som rent USB interface?

Jeg tenker på om man gir opp menyer etc etter 4 spor og kobler den

til laptopen som rent interface. Er pre-ampene og de innebygde

mikrofonene alene verd prisen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preampene og de innebygde mikrofonene er nesten verdt prisen. Jeg hadde ikke kjøpt det som et rent pc-interface, men det gjør jo jobben ok. De fleste av oss får jo bra nok kvalitet bare vi bruker det riktig. :) Men hvis du trenger begge deler plutselig så er jo H4N mest for pengene der ute. :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Zoom H2 - og den er super til sitt bruk!

Har også jobbet litt med Zoom H4 (ikke H4n, den nye versjonen), og den funker bra både som håndopptaker og som USB-interface. Den gjør seg kanskje best som "opptak i farta"-opptaker, men gjør seg ikke bort som interface heller. Hadde selv kjøpt H4n i høst, men pengesituasjonen gjorde at jeg gikk for H2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.