Web Analytics
Gå til innhold
gitarrr

2x12 Cab til Marshall JCM200 DSL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter et kabinett som vil låte bra med en Marshall JCM2000 DSL 50 watter. Noen som har peiling ? :D

Jeg er ute etter ett 2x12 siden 4x12 er litt for stort etter min mening.

Takk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, får se. bor i sogn og fjordane ;)

Kommer mest trolig til å kjøpe i en foretning for å hente det selv.

Endret av gitarrr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe med V30 er vel aldri helt feil. Har spilt på et Framus 2x12 som låt veldig tight og fint med de ampene jeg prøvde på den.

Evt et Marshall-cab?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt litt på cabs med v30 eventuelt mesa/boogie recitfier cab eller kansje fender v30

men kan hende det er lurt å ta med seg forsterkeren å prøve på forskjellige cabs :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe med V30 er vel aldri helt feil.

Tjaaa... Prøvd Fender-amp gjennom V30 noengang? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Nei det skal jeg innrømme at jeg ikke har prøvd. Men noe med V30 er vel aldri feil når man sitter med en JCM2000? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Nei det skal jeg innrømme at jeg ikke har prøvd. Men noe med V30 er vel aldri feil når man sitter med en JCM2000? ;)

Nei det låt veldig bra med min JCM2000. Ligger vel ett 1936V til salgs ett eller annet sted nå, ellers så tror jeg nesten jeg ville gått for ett Orange 2x12 istedet for 1936 kabinettet. 1936 er så ekstremt stort at man kan jo like greit bruke 412 kabinett av noen slag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det kommer jo litt an på hva man liker? Vet om mange som ikke liker V30 i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange bare innspill. Siden jeg kjøper 2x12 er jeg ute etter et mer "handy" kabinett som ikke er så stort. Men selfølgelig så teller lyd mye også!!

Inspill ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg et Orange 212, et Mesa 212, et ENGL 212, et Diezel 212, you know. Kjøp noe high-end med V30 som du ikke trenger å skifte ut senere :) Alle disse er ganske tunge 212-kabinetter, men samtidig bygd som tankser og låter steintøft! Men det kommer jo an på hva budsjettet ditt er på. Skal du ha noe billig kan du kjøpe et Framus eller Harley Benton 212 fra Thomann, f.eks. Disse har også V30.. Bare kjøp noe med V30 elementer, så blir det nok bra skal du se :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med Blackstar Artisan 2x12" til min nye amp. Det er absolutt knall. Hvis du vil ha noe enda "slemmere" er Orange PPC212 helt rå. Men har pris noe å si her? Begge kabinettene koster relativt mye og låter deretter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på en Diezel 2x12 på finn med vintage 30. Jeg har hørt at v30 elementene er bra for metal pågrunn av at de takler mere vreng bedre, så jeg tror jeg går for de kansje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, takler mer vreng bedre? Vil ikke påstå at det er det som er det gromme med dem - derimot at de er tighte som F i bassen, og har en deilig mellomtone som skjærer gjennom godt i bandsammenheng :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.