Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Black Beauty 3


Borgelin

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skulle så gjerne ha modifisert min Black Beauty som vist i denne bloggen:

Epiphone Les Paul Black Beauty Rewiring » Baggas' Blog

Vil ikke prøve å gjøre det selv da jeg ikke skjønte mye etter å ha åpnet gitaren og sett lednings-spahgetti'n.

Er det noen som har gjort dette før/mer proff på elektronikk enn meg som kan hjelpe?

(Holder til i Oslo-området.)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det var ikke så dumt, kanskje jeg skulle gjøre det selv?

HVis du vil gjøre det, burde du få det gjort på en gitarbutikk. Noen skrev på kommentarene at de bare hadde tatt ed gitaren og tegningen til en gitarbutikk og fått dem til og fikse det.

Men er det ikke litt liten vits med den tredje pickupen, hvis man ikke skal bruke den?

Velkommen til forumet forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det var ikke så dumt, kanskje jeg skulle gjøre det selv?

HVis du vil gjøre det, burde du få det gjort på en gitarbutikk. Noen skrev på kommentarene at de bare hadde tatt ed gitaren og tegningen til en gitarbutikk og fått dem til og fikse det.

Men er det ikke litt liten vits med den tredje pickupen, hvis man ikke skal bruke den?

Velkommen til forumet forresten! :)

Man kan jo bruke den. Det som var gjort, var jo å koble midt-pu på en egen volum-kontroll for å kunne skru den av, slik at man har mulighet til å bruke den vanlige LP midt posisjon. (neck + bridge). Slik som den er originalt, er det jo ingen mulighet for det. Med volumet på midt-pu på, er jo konfigurasjonen den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bruke den. Det som var gjort, var jo å koble midt-pu på en egen volum-kontroll for å kunne skru den av, slik at man har mulighet til å bruke den vanlige LP midt posisjon. (neck + bridge). Slik som den er originalt, er det jo ingen mulighet for det. Med volumet på midt-pu på, er jo konfigurasjonen den samme.

Da skjønner jeg, tror jeg skal gøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet forresten! :)

Takk skal du ha og takk for svar. :)

Ingen som vet om noen som har gjort dette før og er dreven?

Snakket med 4sound, men de har en ukes ventetid på verkstedet, og jeg vet ikke hvor bra jobb de gjør.

Kanskje jeg skal få litt hjelp av min elektronikk-ekspert av en far for å få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem da? Lodding er jo 100% reversibelt.

nå har jeg aldri loddet før :P

tenker jeg kjøper en billig dritt squier og prøver meg frem på ting som lodding,lakkering og slikt..er det for langt å dra hvis du prøver å gjøre en squier til noe bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaarvaag- Hvordan sminke en gris - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Er det svar godt nok? :)

Og kaarvaag- man gjør helst ikke sin aller første loddejobb inne i en gitar. Det er trangt, og masse ledningen. Øv deg litt først, lag deg en gitarkabel, og øv på å lodde sammen noen ledningsstumper. Kikk litt på loddetråden (sic) her på DIY først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaarvaag- Hvordan sminke en gris - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Er det svar godt nok? :)

Og kaarvaag- man gjør helst ikke sin aller første loddejobb inne i en gitar. Det er trangt, og masse ledningen. Øv deg litt først, lag deg en gitarkabel, og øv på å lodde sammen noen ledningsstumper. Kikk litt på loddetråden (sic) her på DIY først.

fyfy,dette kunne du tatt opp på PM :angry:

neida,så bra ut,og ganske lett også!

kommer til å øve litt på lodding fremover sikkert..blir ikke noe prosjekt før sommeren ihvertfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, folkens, da har jeg loddet. Som sagt er jeg rimelig potet når det gjelder å lese koblings-skjemaer, men heldigvis ikke helt på jordet når det kommer til selve loddingen.

Først og fremst må jeg si at fabrikk-oppsettet av kabling når man skrur opp baksiden for første gang er stygg. Det er ikke pent arbeid, så hvis du er perfeksjonist som meg er det greit å kjøpe nye kabler, fortinne og lodde alt sammen klart når det kommer til jording, og mellom pots og switch. PU-kablene kan godt være, de får man ikke særlig mer ryddig allikevel.

Det tok meg en kveld, men nå er det gjort (heldigvis riktig! :rolleyes: ) og jeg kan bruke alle 3 PU'ene i hvilken som helst kombinasjon jeg måtte ønske. Herlig!

Lurer du på noe, så bare spør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.