Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Input jack - kan jeg bruke eksisterende mono-jack når stereojacken som fulgte med ikke passer?


Anbefalte innlegg

Som emnet tilsier:

Jeg mottok hin dagen et sett SD Blackouts, og med de fulgte det med en jack-input-greie som ser omtrent slik ut:

icon-88850271.gif

Problemet er at gitaren de skal inn i har en jack som ser slik ut:

icon-25695219.gif (og dermed passer ikke den nye).

Jeg går ut i fra at den eksisterende er mono, mens jeg vet at den nye er stereo. Vil det by på problemer å gjenbruke den gamle?

Endret av joachiml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aktive pickuper trenger stereo-output. Den ene kanalen på stereo-outputen kobler inn eller ut strømen, altså er det grunnen til at batteriet ikke tømmes når du kobler ut jacken.

Men kan jo hende en monojack funker med aktive pickuper, bare at batteriet må byttes oftere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke. Eller det er jo mulig, men da bør du montere en egen av/på bryter på gitaren, og det ønsker du trolig ikke? Det tredje tilkoblingspunktet brukes til å skru av og på batteriet når du drar ut jackpluggen fra gitaren, og jackpluggen fungerer derfor som en bryter i tillegg til at den er en utgang. Derfor må den byttes ut.

Du får se det positive i det- stereoversjoner av den hunjacken du har, er vanlig handelsvare, og enhver gitarpusher har enten på lager, eller kan skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.