Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til studio


joachiml

Anbefalte innlegg

Vi skulle i utgangspunktet gå i studio om to uker, men fikk brått og uventet beskjed om at studioet vi hadde valgt trekker inn årene. Er derfor på utkikk etter en annen plass å spille inn mesterverket. Er det noen som vet om et rimelig kvalitetsstudio i Østlandsområdet? Helst i Drammen, Hønefoss, Kongsberg, Oslo eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle i utgangspunktet gå i studio om to uker, men fikk brått og uventet beskjed om at studioet vi hadde valgt trekker inn årene. Er derfor på utkikk etter en annen plass å spille inn mesterverket. Er det noen som vet om et rimelig kvalitetsstudio i Østlandsområdet? Helst i Drammen, Hønefoss, Kongsberg, Oslo eller deromkring.

Det var ikke tilfeldigvis studioet til Anders på Backstage som brant ned for noen dager siden? (Sunflower Recordings)

Var jo en litt ufin sak med MYE bra utstyr som gikk opp i røyk. Han fortsetter forøvrig i et annet studio i byen (husker ikke helt hva det heter)

Veldig mange flinke, men siden jeg rett og slett har mye med Anders å gjøre avstår jeg fra å komme med tips siden jeg er vledig partisk. Hva ser du forresten på som rimelig? Tror det er mye uenighet om hvorvidt 10kr timen eller 1000kr timen er mye penger... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noen råd til trådstarter om studio på østlandet.

Men regner med at andre også leser i denne tråden på jakt etter studio og vil derfor komme med en anbefaling. Har selv brukt Skansen Lydstudio i Trondheim. Veldig fornøyd med både utstyr og prisnivå! Nytt og fint studio som er godt oppdatert på utstyrsfronten.

Det er faktisk mulig å overnatte i studio og(eller jobbe der hele natten), så slipper man å tenke på overnattingskostnader om man må reise dit for å spille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke tilfeldigvis studioet til Anders på Backstage som brant ned for noen dager siden? (Sunflower Recordings)

Var jo en litt ufin sak med MYE bra utstyr som gikk opp i røyk. Han fortsetter forøvrig i et annet studio i byen (husker ikke helt hva det heter)

Veldig mange flinke, men siden jeg rett og slett har mye med Anders å gjøre avstår jeg fra å komme med tips siden jeg er vledig partisk. Hva ser du forresten på som rimelig? Tror det er mye uenighet om hvorvidt 10kr timen eller 1000kr timen er mye penger... :D

Nei, var ikke Sunflower. Et mindre, lokalt foretak. Vel, 1000 kroner timen ser jeg ikke på som rimelig. Hadde håpet på omtrent halvparten. Ser f.eks at det er en del som kjører helgepakker til omtrent den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det bør vel egentlig ikke by på så store problemer tror jeg. Knotinga vi drev med var mest finpussing av alt mulig, samt synth og endel produksjonsdetaljer. Ring Børge og be om et tilbud da vel, og si at Thor fra Fatal Impact anbefalte ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Vi driver et lydstudio i Bergen, og gjør rimelige opptak med god kvalitet. Vi tar pr 21.11.09 300 kr timen, men kan også lage pakketilbud. Sjekk www.zstudio.no Du er velkommen hit, men ønsker du ikke ta flyturen til Bergen:

Vi har en bekjent som også driver studio i Oslo. Kontakt dem og si at Hanza anbefalte dem. Vi har ikke vært der, men vet at Per Amundsen er flink.

A Systems AS

Østensjøvn. 9

Vogtsgt. 60

0609 Oslo

Telefon: 41 30 14 40

Endret av zstudio.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.