Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsikring?


Slash93

Anbefalte innlegg

Har en Les Paul som er verdt endel lapper. Burde jeg forsikre gitaren med tanke på tyveri eller andre ting?

Noen andre her som forikrer utstyret? Evt. anbefalinger? :)

Kommer litt an på. Har du den stort sett hjemme, dekkes et evt. tap av innboforsikringen. Jeg for min del har egen verdigjenstand-forsikring på et visst beløp i tillegg, i og med at gitarene ofte er ute av huset. Det gjør jo at jeg ikke står helt på bar bakke hvis noe skulle skje, men det er ganske dyrt, så jeg vet ikke helt om det er verdt det.

Edit: De som er medlemmer av MFO har kanskje noen spesielle avtaler?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret alle mine instrumenter, og også effektbrett og forsterker, og vil anbefale at man gjør det så lenge det er snakk om kostbart utstyr. Hvis du kun skal ha det hjemme er det neppe nødvendig siden du har innboforsikring (jeg antar i det minste at du har det ;)), men hvis du skal oppbevare noe av det på et øvingslokale, eller ha det med deg til øvinger og spillejobber, kan det være skikkelig surt å ikke ha forsikring hvis noe skulle skje.

Hvis du er med i et band kan dere melde dere inn i BandORG slik at du kan benytte deg av forsikrigen de tilbyr gjennom If. Dette er den gunstigste instrumentforsikringen jeg fant den gangen jeg var på leting.

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring av gitarer kalles verdigjenstandforsikring (Gjensidige har bl.a det, jeg har mitt utstyr forsikret der). Du betaler en en viss sats av verdien av alt det forsikrede per år. Satsen varierer avhengig av om utstyres brukes profesjonelt eller på amatørnivå - tror skillet går på "offentlig dansetilstelning" e.l. Jeg mener å huske at jeg betaler ca 1% av forsikringssummen årlig i premie. Dersom det er proff-utstyr (altså brukes til å spille for penger) mener jeg å huske det var snakk om 4% eller noe sånt.

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring av gitarer kalles verdigjenstandforsikring (Gjensidige har bl.a det, jeg har mitt utstyr forsikret der). Du betaler en en viss sats av verdien av alt det forsikrede per år. Satsen varierer avhengig av om utstyres brukes profesjonelt eller på amatørnivå - tror skillet går på "offentlig dansetilstelning" e.l.

De tilbyr i det minste forsikring - Storebrand (som min arbeidsgiver har gunstige avtaler med, som jeg håpet ville hjelpe) tilbyr forsikring for instrumenter kun dersom de er til pynt, dvs. de kunne ikke forsikre dem hvis de skulle brukes til å spille på konserter hvor vi fikk penger for å spille.

MFO sin forsikring ser jeg er gunstig, og er svært lik den som BandORG tilbyr, men med høyere verdi inkludert i grunnpremien.

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.