Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarister -- topp 10


Mr.Bungle

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Dave Murray (iron maiden)

2. Adrian Smith (iron maiden)

3. Janick Gears (iron maiden)

4. James Hetfield (metallica)

5. Joe Satriani

6. Steve Vai

7. Andy Timmons

8. Paul Gilbert

9. Head (korn)

10. Munky (korn)

oh yeah suckas, ghater up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har funnet ut at mine favoritter er Eddie Van Halen, Ritchie Blackmore og Jimmy Page! De er like rå alle sammen! Så de er på delt 1. plass..

1. Eddie Van Halen, Ritchie Blackmore og Jimmy Page

2. Jimi Hendrix, David Gilmour, Kirk Hammet, Eric Clapton, Tommy Iommi

3. Mark Knopfler, Angus Young, Slash, Mick Mars, Knut Schreiner, Steve Vai, Joe Satriani, Jeff Beck og m.f...

Edit: Merka først nå at jeg skrev Ritchie Blackmore uten T! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne komme med en liste jeg også. Óg som de fleste andre lister jeg har sett her, vil heller ikke denne listen være i nummeret rekkefølge, sett bort ifra de 2 første.

1. Slash

2. Steve Vai

#. Michael Romeo

#. John Petrucci

#. Joe Satriani

#. Yngwie Malmsteen

#. Gary Moore

#. Marty Friedman

#. Kirk Hammet

#. Eric Johnson

Først vil jeg bare få si til dere som føler at 'deres gitarist' ikke er nevnt, eller hvorfor er ikke han, eller han (eller hun?) nevnt; Det er ikke så altfor mange gitarister jeg har satt meg inn i. Jeg vet det er flere der ute, og ved hjelp av deres lister skal jeg få sett om jeg får utvidet min horisont en smule!

Det andre jeg tenkte å si sammen med dette innlegget her, er en liten notis angående Slash. Mange ser ut til å digge ham (inkludert meg selv), men mange klør seg også i hodet til de blør, i håp om å finne en forklaring på hvorfor han kommer opp blandt de "top 10", eller "over den og den gitaristen"..

La meg fortelle litt om min grunn; Slash er min favoritt, noe han har vært siden jeg plukket opp gitaren, en 13 år tilbake i tid. Det kan jeg "takke" han (og Guns N' Roses) for. Til info -leste det var en her som lurte på hvorfor diverse artister "måtte" kalle seg ting; Saul Hudson har blitt kalt 'Slash' siden han var en liten smågutt, og navnet er ikke (slikt sett) et "tøft stagenavn" (selv om det er dét også). Men, tilbake til saken; Det finnes en veldig lang liste over gitarister som er mer teknisk flinke, og raskere enn Slash, men -for meg; det Slash får frem på gitaren er ubeskrivelig. Det neimen ikke mange gitarister som får frem den samme feelingen som han. Soloene -som han er mest kjent for; som tilføyer melodien/sangen akkurat det den skal ha. Dette blir jo veldig subjektivt, men jeg tror jeg snakker for flere Slash-fans når jeg her fremmer mine meninger. Så, mysteriet til Slash's høye plassering når det gjelder "top xx gitarister", er grunnet hans evne til å tilføye sanger prikken over i-en! Og evnen til å lage gåsehud oppover armene! Det siste kreative "påfunnet" til Slash -som muligens mange av dere ikke har hørt, er Elan's Street Child, hvor han låner ut sine magiske fingrer til denne flotte og fine sangen! Det er noe av det beste 'in my humble opinion' Slash har fremført!!

mvh

Bone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine (tilfeldig rekkefølge) :

Jimmy Page (Led Zeppelin

Angus Young (AC/DC)

Zakk Wylde (Black Sabbath eller var det Ozzy?)

Tony Iommi (Black Sabbath)

Slash (Guns N' Roses)

Jimi Hendrix (Solo)

Maiden Gitaristene (2 eller 3)

Lead Guitaristen til Hammerfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så mange gitarister som har inspirert like mange som slash har gjot (i heeele verden) 8)

Det tror jeg!

Slash kom jo ikke på markedet før på slutten av 80- tallet.

Tenk alle som inspirerte før Slash!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.