Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hondoforvandling


Anbefalte innlegg

Hei

Fikk en gammel Hondo på nakken og har begynnt og fixe litt med den, men jeg har ett spörsmål til alle som liker stratocaster.

fikk fr meg og dele to p-skydd og montere dit dem men synes dere att man kan ha det sånn eller ikke? är ganske nöyd men vil höre hva en stratocasterelsker synes e he he . Fikk frie hender til den her rakkarn så jag slipper fantasin lös . Siden er det tenkt att det skall gå 2 söllstriper fra stallet og rundt baksiden opp til halsfeste (tema shellby Cobra striper) Takksam for synpunkter

Bilde 1 Före og 2 etter

20090927249.jpg

20090927253.jpg

Endret av Öystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser tøft ut. Ikke min stil, men det blir jo en barsk gitar. Cobra-tema er stilige saker!

Du kan ikke tenke deg å redusere størrelsen på kjempebildene dine? De er alt for store, selv for min 24" på 1900x1200.

ojjj he he he ja det var noen store bilder, skall fixe det . Bra att du synes det ser töfft ut for da går jeg på ditt omdömme =)=)=)

ja tror det blir fint med sölvstriper tilsammmen med den blåmetallicen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojjj he he he ja det var noen store bilder, skall fixe det . Bra att du synes det ser töfft ut for da går jeg på ditt omdömme =)=)=)

ja tror det blir fint med sölvstriper tilsammmen med den blåmetallicen

Tror kanskje størrelsesproblemet har noe med nytt forum å gjøre. Dette reduserer ikke størrelsen på bilder av seg selv ennå.

Angående utseende- ligner litt på engelske gitarmodeller. Tror for eksempel Burns har laget noe som ligner.

[ertemodus] Er det appelsinlakk jeg kan se? :P [/Ertemodus]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje størrelsesproblemet har noe med nytt forum å gjøre. Dette reduserer ikke størrelsen på bilder av seg selv ennå.

Angående utseende- ligner litt på engelske gitarmodeller. Tror for eksempel Burns har laget noe som ligner.

[ertemodus] Er det appelsinlakk jeg kan se? :P [/Ertemodus]

Ja det stemmer, Burns er det jeg har tittet litt på og ja på neste åsså ha ha ja det er appelsin nå men

det gjör ikke noe for jeg må jo vattenslipe för jeg legger sölvlakken og klarlakken he he he. Er sluttresultatet som telles :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det, men da får jeg nesten spørre- er det egentlig brukbart å våtslipe på metalliclakk? Vil ikke den bli stygg? Spør av ren uvitenhet, og at jeg har hørt, og antatt at det ikke fungerer videre bra? Jeg har aldri turt å våtslipe metalliclakk og så legge klarlakk rett oppå.

Stemmer det du sier men jeg prövde litt på baksiden med 1500 våtslip og det virkr som det skall gå bra, problemet att jeg har fått appelsinyta er att jeg har en jävla massa spraybokser som står til ingen nytte så jeg tenkte jeg skulle teste med det men med fasit i hånda så foredrar jeg lakkspröyte jeg :lol::lol: sprayboks bare pyser litt huff huff men det skall nok gå veien hvis ikke så er det bara og begynne om fra begynnelsen :o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, eller ehm- jeg, sporer av her nå, men jeg har hatt en grei erfaring med å punktere spraybokser, tømme lakken i et glass, la den "avgasse" i en periode, la oss si et par dager, og så tømme den i en touch-upsprøyte. Resultatet blir fortsatt ikke 2k, men mye bedre enn med sprayboksen. Bare ment som et tips.

Det kan være lurt å rotere litt på glasset slik at man ikke får overflatehinne. Hvor lenge det skal stå avhenger av trekk og temperatur. Jeg har hatt best resultat med sånn bokslakk når den har hatt litt "for tynn" viskositet til at jeg tror det er riktig i forhold til skikkelig lakk, men jeg har aldri målt med måler, bare tatt det på øyemål.

Men dette kan jo kanskje forklares med flaks når det gjelder innstilling av sprøyte eller lignende. Jeg har ikke mye erfaring. Gidder man ikke vente, kan det blir greit nok med en airbrush stilt inn på "for mye lakk" også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, eller ehm- jeg, sporer av her nå, men jeg har hatt en grei erfaring med å punktere spraybokser, tømme lakken i et glass, la den "avgasse" i en periode, la oss si et par dager, og så tømme den i en touch-upsprøyte. Resultatet blir fortsatt ikke 2k, men mye bedre enn med sprayboksen. Bare ment som et tips.

Det kan være lurt å rotere litt på glasset slik at man ikke får overflatehinne. Hvor lenge det skal stå avhenger av trekk og temperatur. Jeg har hatt best resultat med sånn bokslakk når den har hatt litt "for tynn" viskositet til at jeg tror det er riktig i forhold til skikkelig lakk, men jeg har aldri målt med måler, bare tatt det på øyemål.

Men dette kan jo kanskje forklares med flaks når det gjelder innstilling av sprøyte eller lignende. Jeg har ikke mye erfaring. Gidder man ikke vente, kan det blir greit nok med en airbrush stilt inn på "for mye lakk" også. :)

Se der ja ! der fikk jeg lere meg noe nytt :lol: bra ide faktisk , ja je har ingen erfaring når det gjeller sprayboks har alltid brukt spröyte men jeg fikk tak i et parti spraybokser billig som heter Auto k lakk så jeg tenkte att det her objektet kunde få en sleng av den fargen he he he, har som sagt fått frie hender til den her gitaren så det blir til og pröve seg fram og blir det ikke bra så tar jeg fram spröyta :lol: . Men jeg har fler knep i lomma så det ordner seg sikkert , får vell dra en reise med klarlakk tone med blått i så fixer det seg nok =)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto K lakk er veldig bra spraybokslakk med godt med fyllstoff, og ikke bare tynner. Det bør du kunne få til noe fornuftig med.

jo det skall jo vere det men jeg synes den er veldig tykk , håller man rekomendert avstand så kan man lese blindeskrift på gitaren jo :lol: blir knottrig som bre den men som sagt det ordner seg og jeg skall huske ditt tips med boksene :) 97 bokser står det i garsjen :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden er off-topic allerede så tar jeg den ett steg videre.

Når jeg lakkerte støtfangeren til bilen min i sommer og prøvde å våtslipe så ble lakken grå. Så hvor lenge lar du den herde før du våtsliper?

Var det sölvgrå som du våtslipte da eller? for det går ikke bra. Men våtslip generellt så ett dögn vill jeg nok att det skall ligge före jeg vill slipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.