Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar vs. effekter


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

ta med deg gitaren din i sjappa, finn en gitar, og prøv begge pedalene. å sitte på nettet for å spørre etter hvilken pedal er best. må da virkelig være opp til deg. hvilken lyd du er ute etter. og hvilken som passer deg best.

my point of view:

kjøp den en OD-1. for det har jeg og den er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen står forklart i produktbeskrivelsen, men siden du synest det er lettere å spørre her, så skal jeg forklare hovedtrekket:

Dunlop sin pedal trenger egen forsterker. Du kan kanskje bruke den gitarforsterkeren du har, men da må til til med et koplisert switche-system som kan ende opp med å koste like mye som pedalen selv.

Rocktron sin pedal har innebygget forsterker, og kobles inn i pedalkjedet FØR forsterkeren. Det er tryggere, enklere, og blir sannsynligvis billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er det veldig enkelt, da blir det rocktron.

er ikke noe ekspert på effekter, har en line 6 amp med effekter,og en roland cub så alt jeg har er en wah-pedal.

Husk at uansett hvilken boks du velger, så kommer ikke talkbox-lyden ut av gitarforsterkeren din. Du får den i kjeften, så hvis du skal bruke den til noe annet enn hjemme-spilling, så trenger du en vokalmikrofon som du kan gape inn i... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæ, jeg må flytte, kjedelig å bo så langt fra alt sånn viktige ting :o for å finne de 5 nærmeste instrumentbutikkene så må jeg sette en avstand på over 200 km :P

de nærmeste er:

Hornaas på Otta ca. 20 km.

Lillehammer musikk ca. 100 km.

Gjøvik musikk ca. 150 km.

Musikkbørsen på Gjøvik ca. 150 km

og mellom der og Oslo er det vel veldig lite? så da blir det ca 350 km til neste igjen. bor midt mellom Trondheim og Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.