Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mixer med usb tilkobling


Knerten

Anbefalte innlegg

Driver og eksprimenterer litt med midi filer. Bruker et eksternt lydkort ( Novation Nio 2.4 ), men har bestemt meg for å gå til innkjøp av en mixer.

Ser at det finnes noen mixere (Yamaha og Allan & Heat) som har usb tilkobling på mixeren. Har dette noe for seg eller er det bare en gimmick???

Tenkte jeg skulle være litt fremtidsrettet, men merker meg jo at de aller fleste nye mixere ikke har usb tilkobling, så da blir jeg litt i tvil.

Noen som har meninger, erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok nesten komme med mer informasjon om pris etc.

Vil du ha usb-mikser til 1800 eller til 18000? Har litt å si.. ;)

Generelt sett er USB-miksere ikke like fleksible til rene opptakssituasjoner som det et dedikert lydkort er (routing av signaler etc), men kvalitetsmessig pleier convertere o.l. å være fine. USB-mikser bør kjøpes dersom du også har bruk for en mikser, og da er det gjerne et godt kjøp. Hvis den bare skal brukes som lydkort ville jeg kjøpt et lydkort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok nesten komme med mer informasjon om pris etc.

Vil du ha usb-mikser til 1800 eller til 18000? Har litt å si.. ;)

Generelt sett er USB-miksere ikke like fleksible til rene opptakssituasjoner som det et dedikert lydkort er (routing av signaler etc), men kvalitetsmessig pleier convertere o.l. å være fine. USB-mikser bør kjøpes dersom du også har bruk for en mikser, og da er det gjerne et godt kjøp. Hvis den bare skal brukes som lydkort ville jeg kjøpt et lydkort...

Takker for svar.

Jeg skulle gjerne gitt litt mer utfyllende informasjon. Vi er 2 trubadurer som spiller gitar, så mixeren skal og brukes i live situasjoner. Midi filene jeg eksprimenterer med skal brukes som komp. Ser for meg en mixer av typen Allan & Heat Zed 12 eller Zed 22Fx. Prisen ligger mellom 6000,- og 9000,-

Generelt lurer jeg mest på hva som er forskjellen på en mixer med USB tilkobling og en uten. Vet det er mulig å kjøre på effekter via pc èn både i forbindelse med studiobruk og live via USB porten. Men er det andre forskjeller. Utvalget av mixere er så uendelig mye større hvisst det ikke er viktig med USB. I hvertfall på bruktmarkedet. Er det liksom verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også litt viktig å forsikre seg om at man faktisk kan sende lyd digitalt på denne USB- tilkoblingen.

Behringer, for eksempel, reklamerer med USB- tilkobling på flere av sine miksere. Det stemmer i og for seg, men det er snakk om et enkelt lydkort som følger med. Det blir jo ikke helt det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.