Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke tunere skal man velge?


elmarkusio

Anbefalte innlegg

Prøvd å stramme stemmeskruene da? Kan jo være andre faktorer som gjør at den ikke holder seg stemt også. F.eks. at sporene i nøtta er for trange til strengetykkelsen du bruker...

ok, det høres absolutt ikke så dumt ut. Jeg er bare litt usikker på hvordan man strammer stemmeskruene. Fordi strengene virker som de passer perfekt i nøtta. Takk for kjapt svar, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det da mange ting noen vil ta hensyn til når det gjelder strengeskruer- farge, om de er historisk korrekte, vekt, utseende og så videre og så videre. Så spørs det hvor nøye du er? Det kan ikke vi vite.

Tipset jeg kan gi, hvis du er av "det skal funke, resten spiller ingen rolle"- typen, er et sett med lockingtuners på kjøp og salg her. Kjøp dem, så ligger de ikke der og frister meg.. Jeg har en Epi de passer så fint på. :)

http://forum.gitarnorge.no/Laasbare-stemmeskruer-t24898.html

Enten slike, eller Sperzl er det raffeste som er å få av tunere.

Når det er sagt, så er det ikke sikkert at det er tunerne som er problemet. Du sa Bigsby? Tenker problemkilden er lokalisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med stemmingen på en "vintage" gitar med Bigsby altså ? :D

Neida.. Men, hvis du driver å drar og herjer mye i den arma så ville jeg nok skiftet til låsende stemmeskruer og muligens skiftet nut'en til en type med litt mer "glid". Uansett er oversadel (nut) og strengetrær (på Fender type gitarer) det vanligste problemet faktisk, selv om folk ikke tror det. Men i ditt tilfelle kan det nok ligge en hel del i de antatt billige kluson kopiene også (stemmeskruene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.