Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyrehånds tapping


G-strengen

Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan denne tappingen skal utføres i praksis.

Hvis jeg f.eks. skal spille

T H P

12 5 7 8.

Det jeg tenkte var at jeg skal tappe ned 12 bånd, slippe 12 bånd og hammer on til 5 bånd,

men etter det skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få til pull offs uten noen hammer ons eller noe!

noen som har et svar på dette? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tap 12 bånd m høyre, pull off 12 til 5, (sørg for at du har venstre pekefinger på 5 bånd) 7 og 8 bånd hammer ons med v-hånd...

Ja, det ville være den vanlige løsningen på dette, men det står at 5 bånd er en hammer on og det står et pull-off tegn før 7 bånd!

Blir det samme løsningen da?( Dette er et eksempel fra en lærebok). :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en feil...tenker at alt skrevet er feil plassert...Hammer on med høyre på 12 bånd, pull off til 5, hammer on til 7 og hammer on til 8.

Kan ikke pull off fra 5-7...fra 7-5 derimot...

Hvilken bok er det?

Ja, jeg skjønner hva du mener, trodde jeg hadde gått glipp av noe viktig informasjon. Når jeg leste det eksempelet!

Lærer boka heter forresten "Den elektriske gitarboka 1" av Sølvin Refvik.

Men da satser vi på at det er en skrive feil da, takk for svarene dine a Magnus! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner hva du mener, trodde jeg hadde gått glipp av noe viktig informasjon. Når jeg leste det eksempelet!

Lærer boka heter forresten "Den elektriske gitarboka 1" av Sølvin Refvik.

Men da satser vi på at det er en skrive feil da, takk for svarene dine a Magnus! ^_^

BARE HYGGELIG!!!

Rock on Gstrengen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE HYGGELIG!!!

Rock on Gstrengen ^_^

Forresten så fant jeg et annet rart eksempel også, der det står:

P P P

12 7 5 0, du har ikke et svar på det mens vi er så godt i gang? Jeg skjønner at jeg skal holde en finger på 7 og 5 bånd klar, før jeg tapper 12 bånd, men åssen skal jeg spille et åpent bånd uten noen form for anslag eller hammer on?

:huh::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så fant jeg et annet rart eksempel også, der det står:

P P P

12 7 5 0, du har ikke et svar på det mens vi er så godt i gang? Jeg skjønner at jeg skal holde en finger på 7 og 5 bånd klar, før jeg tapper 12 bånd, men åssen skal jeg spille et åpent bånd uten noen form for anslag eller hammer on?

:huh::blink:

Pull off fra 5 til åpen streng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pull off fra 5 til åpen streng. :)

Jaha? Men hvis jeg tapper 12 bånd, mens jeg holder nede 7og 5 bånd, så lyder jeg jo 12 bånd pluss 7 bånd, når jeg puller-off fra 12 bånd.Men så må jeg jo slippe 12 og 7 bånd, for lyde 5 bånd til åpen. Men hvis jeg gjør det har jeg jo ikke spillt på 5 bånd, har bare spillt en åpen pull-off! Eller tuller jeg fælt nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Men hvis jeg tapper 12 bånd, mens jeg holder nede 7og 5 bånd, så lyder jeg jo 12 bånd pluss 7 bånd, når jeg puller-off fra 12 bånd.Men så må jeg jo slippe 12 og 7 bånd, for lyde 5 bånd til åpen. Men hvis jeg gjør det har jeg jo ikke spillt på 5 bånd, har bare spillt en åpen pull-off! Eller tuller jeg fælt nå??

Tapp 12. bånd, pull off til 7., pull off til 5. for så å ta en pull off til åpen streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.