Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hollowbody-prosjekt


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe en billig hollowbody-gitar, (kanskje en Epiphone ES eller noe lignende), og bytte ut hals, pick-ups og bridge.

I og med at jeg aldri har gjort noe slikt før, så har jeg et par nybegynnerspørsmål:

1. Hvilke pick-ups er passende til jazz/blues? Jeg tenker noe med en mellow sound, men i tillegg brukbar attakk, hvis det trengs.

2. Hvor burde jeg henvende meg for å skaffe delene, for å få mest mulig ut av pengene?

3. Hvor mye vil det hele koste, hvis gitaren (altså, den jeg skal bygge på) i utgangspunktet skal koste ca. 5000? (Delene kommer utenom)

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke heeelt vitsen med dette.. Er det kun for å lære litt om customisering (fønky ord?) av gitarer eller?

Vil tro det er lurere og heller kjøpe en litt dyrere gitar - så får du bedre treverk i kroppen på gitaren også. F.eks en brukt Gibson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en Epiphone ES og vil ha myk/rund lyd så trenger du ikke å gjøre noe som helst med gitaren mener nå jeg. Har hatt en slik før, og den var MEGET bra.

Evt. slenge på en Bigsby :)

Og hvorfor vil du bytte hals? Det er vanligvis limt hals på slike gitarer, ikke regn med å få den løs uten å herpe både lakken og gitarkroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies, å kjøpe en gitar med limt hals for så å bytte denne (noe som vil medføre veldig mye arbeid og at du må få spesiallaget en hals) er rett og slett veeeldig dumt synes jeg. Da kan du heller bruke nøyaktig de samme pengene på en langt dyrere gitar.

Hvis du vil modde noe, så kjøp en billig Epi e.l. få noen til å slipe båndene på den og justere oversadel (nut) litt, skift det du vil av mekanikk og elektronikk, så har du en ok gitar som du selv har modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.