Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica One 100% riktig.


Anbefalte innlegg

Okei beklager så mye, men personlig synes jeg Går'e ann også er litt frekt, men det er jo meg. For en nybegynner som suger på gitar som meg så er det ikke så lett å lære sanger med øret:( Håper ingen oppfatter meg som en frekk liten fjortiss(Noe jeg ikke er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg skjønner problemet ditt hehe.

Det med å bare høre åssen noter og tabs og bla bla

en sang er bygd opp med, det er noe jeg strever med og sannsynligvis kommer til og bruke ei god stund av livet mitt på å lære, haha..

Vi rookies må bare tipse hverandre når det trengs! ^_^

Ikke for det,folka her inne er utrolig hjelpsomme, så det er iallefall rette plassen og spørre..!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei beklager så mye, men personlig synes jeg Går'e ann også er litt frekt, men det er jo meg. For en nybegynner som suger på gitar som meg så er det ikke så lett å lære sanger med øret:( Håper ingen oppfatter meg som en frekk liten fjortiss(Noe jeg ikke er)

Nei, å lære sanger for øre tar lang tid. Gutta som har korpserfaring fra ungdom osv. klarer det gjerne, men utenom det er det sjelden i begynnelsen.

Derimot er det lett å sammenligne riffa fra låta du vil lære med det som står i tabben, og høre om det er riktig eller ikke.

Jeg synes på ingen måte du er noe frekk, så null stress!!

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/meta..._guitar_pro.htm - Denna hadde fått 156 tumbs up, så jeg gadd ikke sjekke engang.

Funker nok som fy!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne idéen om 100% riktige tabs er helt urealistisk rett og slett, faktisk så er ikke notene/tabs du kjøper fra rettighetshaverne 100% riktige engang. Musikk vil alltid være et spørsmål om tolkning. Hva folk hører og måten de velger å spille noe på vil være forskjellig selv om de er aldri så gode musikere.

Som tidligere nevnt i tråden er et bra utgangspunkt ofte å sjekke ut ulike tabs og å bruke øret der du hører noe annet - et program som lar deg senke hastigheten (men ikke tonehøyden) på musikken er forøvrig ofte en smart ting. (Adobe audition e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.