Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noe galt med min FX loop på amp?


Sorg

Anbefalte innlegg

Kjører POD xt i return der og strengt tatt da bør alt som er på Master virke. Jeg har en JCM800 og det vil si reverb, prescence og volum. På meg funker kun presence. Volumet slår rett og slett ikke inn. Noen som vet problemet? Dvs at alt volum må jeg kjøre fra outputen på PODen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første JCM 800 split-channel-ampene hadde PPIMV, mens de senere hadde vanlig MV foran klang og effektsløyfe.

Jeg vil derfor anta at din JCM 800 er en 2210, 2205 eller en slektning, og at den er bygd etter 1985/86. Hvis det stemmer er det ikke noe galt med ampen sett i forhold til hvordan den er designet, men designet er feil i forhold til hvordan du har lyst å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du koblet det opp?

1: Gitar --> input (på forsterker) og FX Send ---> POD --> FX Return

eller

2: Gitar --> POD --> FX Return?

Nummer 2.

Vurderer å forsøke alternativ 1 eller kjøre det igjennom preampen (vil selvsagt farge lyden) da jeg fikk noen sinnsyke feedbackproblemer. Se annen tråd ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør alternativ 1, kutt ned på emuleringer av kabinetter, preamper etc til å begynne med og get back to basics for så å bygge opp den lyden du vil ha.

Du har jo en veldig ryddig forsterker, så jeg ville brukt den for det den er verdt. :)

Joda, men blir det så mange skifter hvis jeg f-eks skal gå fra sololyd til vreng, clean, osv. Skifte på POD og jcm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke færre med bare gitar --> Pod --> FX?

Du kan jo holde deg til å bare bruke clean-lyden på forsterkeren din, så er jo det problemet løst?

Forskjellen er at du i tillegg får mulighet til å bruke vreng på forsterkeren hvis du finner ut at du ønsker det. Bruk footswitch og litt god planlegging så slipper du unna med 2 tråkk hvis du må gjøre begge deler... :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 2210 og produsert i 1985. Forsøkte i går å koble gjennom cleankanal på ampen, men der var det rett og slett 0 volum (!). Skrudde opp det som var og lyden var veldig lav og innestengt på en måte. Noen som vet hva i all verden som er galt?

Ampen ble fikset for ikke så lenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.