Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan noen hjelpe meg med innspillingsgreier?


Gompen

Anbefalte innlegg

Prøvde å spille inn noe igjen... men fikk et litt uønska resultat... noen som har peiling på hvorfor lyden blir sånn?

tenkte det var lydkortet, men lyden, fra lydkortet(m-audio, som forsåvidt har funkaf ett før), og inn i headphones..låter bra, men videre inn på dataen låter ikke så bra.. prøvd flere kabler, men nada resultat.

har prøvd flere programmer og..

For å forklare lyden... veldig skurring akkurat som om det er dårlig kontakt...

får ikke lasta opp fil her.. men send meg en mail eller noe skal jeg sende det over der.

stian-ka@live.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, den står på fullt.

er jo godt mulig det er no galt med lydkortet.. men med tanke på at lyden går inn fint, men ikke ut.. prøvde å åpne, og ingen ting så gæli ut.. inngangen på pcen? funker heeeelt fint på alt annet, ipod, mp3spiller, mus. ja alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varier fra program til program (du har ikke fortalt hvilket du bruker), men du går vanligvis inn under asio-drivere for lydkortet (enten i egen software for lydkortet, i innspillingsprogrammet eller begge deler, vanligvis i innspillingsprogrammet) og setter buffer size til f.eks det tredobbelte eller firdobbelte av det den er nå. Hvis du har en egen justering for latency kan denne også settes ganske høyt opp (er i grunnen koblett sammen med buffer size, men noen programmer løser dette forskjellig)

Du vil sansynligvis få en merkbar forsinkelse på lyden ved innspilling, men da går det an å finne ut om problemet ligger i dropouts knyttet til overanstrengelse av maskinen.

Å stenge alle åpne programmer (og restart forresten maskinen først) er bare for at ikke noe annet skal spille inn på testen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cool Edit pro.. hadde det før. enkelt greit og funker bra for min bruk..

Latency? hmm.. skjønner fint lite. hadde lydteknikk på skolen en gang i tiden men ingen av orda du bruker er til å huske ?;P mulig jeg er idiot men.. tidligere innspillinger har blitt veldig bra ut ifra min amatørmessige kariere. :)

skal prøve å restarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. skjønner fint lite.

Det fine er at du egentlig ikke trenger å skjønne hva det gjør. Har ikke brukt det programmet før, men vanligvis finner du innstillinger for buffer size under no som ligner på dette:

"options"-->"ASIO"-->"buffer/latency". Trykk litt på måfå for å finne frem til ASIO-innstillinger. Øk buffersize noen hakk (når jeg tenker meg om bør du 4-8doble innstillingen for å være på den sikre siden når du først skal justere, blir ikke brukbart, men du finner ut om det er problemet). Lukk programmet, åpne det igjen. Sjekk at buffer size forstått står på den nye innstillingen, og gjør et testopptak... :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.