Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sendte en gitar til utlandet


orsvend

Anbefalte innlegg

Har sendt en gitar til Tyskland og fylte ut sende-lappen med "gave" og en verdi på 7000. Dette var alt jeg trengte å fylle ut sa dama på posten. Nå står det derimot når jeg sporer pakken "Avvik i produksjonen, antatt tollpliktig".

Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at dette betyr enten:

1. De regner ut toll som mottakeren må betale på samme måte som vi må betale 25% mva når vi får pakker inn i landet

2. Jeg skulle ha fylt ut ett eller anna drit om toll og nå sender de pakka tilbake til meg

Noen som kan opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det logiske ville vært at dette er snakk om moms tyskeren må betale. Når noe er antatt tollpliktig, skal de vel undersøke om varen må tolles. Selv om det er en gave, må man vanligvis betale moms på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det logiske ville vært at dette er snakk om moms tyskeren må betale. Når noe er antatt tollpliktig, skal de vel undersøke om varen må tolles. Selv om det er en gave, må man vanligvis betale moms på dette.

Håper du har rett. Det siste jeg trenger er en sint Tysker som krever pengene sine tilbake =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"avvik i produksjonen..." har jeg fått noen ganger på pakker inn til Norge. Det pleier å bety at tollvesenet har tatt tak i den, og at det blir moms etc. Står det at den har ankommet mottakerlandet?

Nei. Er i oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.