Web Analytics
Jump to content

Duell fra Crossroads

Hagebakken
 Share

Recommended Posts

Hei!

er det noen her som har sett filmen?

Ikke den med Britney spears :P

Eller hvertfall hørt duellen?

den er jo helt syk, rå gitarlyd og gitarspill! :)

Derfor er mitt spørsmål, hva brukes for å få

gitaren til å skrike så bra som den gjør i filmen.

På forhånd takk :)

Jepp, jeg har sett duellen! Dritrå! Man kan laste den ned også tror jeg.

Men jeg skjønner ikke helt hvilke gitarhyl du snakker om, og det er en stund siden jeg har sett filmen, men man kan få tak i "crossrodsduel" på powertabs, hvis det er noen hjelp!

Deler av Bad Horsie riffet spilles i den scenen, det kan oppfattes som ett hyl. Nå kommer filmen ut på DVD, da blir det lettere å forstå eksakt hvor det menes. Bare legg ut filmen her og markér det partiet som er aktuelt.

Den siste benden leste jeg et sted at ble bendt på 29 bånd, men er ikke sikker da.... :wink:

Hyl.... Tenker du på de i introen til duellen... når karate kid, nettop har plugga gitaren, og vai kommer mot han....?? Det er jo også noen slag "hyl" :wink: :roll:

Det er Stevie Vai som spiller begge, men han tjente nok penger på det Cerpin Taxt......

Har du sett filmen Håkon ?? Telecastern har bare 21/22 (husker ikke 100%) bånd, men hvis du tenker logisk nok, så er ikke det - den riffet/låta spilt mens kamert gikk...Vi ser jo at karate kid bare later som hele veien.... Det er klart spilt inn påforhånd, og da er det kanskje mulig å få til en bend på 29 bånd, eller på en eventuell 7 streng. Jeg har ikke peiling.. :wink: