Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupen funker ikke


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Jeg spillte Les Paulen min, så tok jeg en pause, og når jeg skulle spille på den igjen så fikk jeg ikke lyd. Jeg prøvde og bruk alle pickupene og fant ut at det var neck pickupen og den i midten som ikke funket, bridge pickupen funket fint. Jeg prøvde og skru på overdrive, da fikk jeg bare en svak clean lyd.

Er det noen som vet hva som er feil?

Må jeg gå til en reperatør?

Det har skjed før, men det var bare i noen sekunder før den funker. Nå hr den vært sånn i noen timer.

Jeg spiller på en Epiphone Les Paul Custom Black Beauty, den har tre humbuckere.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spillte Les Paulen min, så tok jeg en pause, og når jeg skulle spille på den igjen så fikk jeg ikke lyd. Jeg prøvde og bruk alle pickupene og fant ut at det var neck pickupen og den i midten som ikke funket, bridge pickupen funket fint. Jeg prøvde og skru på overdrive, da fikk jeg bare en svak clean lyd.

Er det noen som vet hva som er feil?

Må jeg gå til en reperatør?

Det har skjed før, men det var bare i noen sekunder før den funker. Nå hr den vært sånn i noen timer.

Jeg spiller på en Epiphone Les Paul Custom Black Beauty, den har tre humbuckere.

Takker for alle svar!

var samme problemet med min Epi Les Paul. da var problemet dårlig kontakt i PU velgeren grunnet trespon og annen skitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis en av ledningene til pickupswitchen som har løsnet. Grunnen til at den funker noen ganger er at det er såpass trangt der inne (og ledningene er gjerne bøyd så de ligger riktig), og at at den dermed kommer i kontakt med switchen noen ganger.

Hvis du ikke har noen erfaring med lodding og sånt er det kanskje ikke noen idé å gjøre det selv, men en reparatør kan fort bli dyrt. Kanskje du kjenner noen som kan gjøre det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å skru av lokke bak PU velgeren. om det er noe skitt og spon der prøv å fjern det. på min gitar holdt det å blåse og tørke med en klut inni der..

Jeg åpnet den og det var ikke noe støv der, men jeg kom over dette.

Jeg leverte den in til service for et halvt år og jeg ba ham ta en kikk på pickup velgeren. Det ser ut som om han har endre noen ledninger og så satt på en teip bit, eller er det fabrikken som har gjort det? Jeg vet er litt dumt og spørre dere om det er fabrikken eller reperatøren som har gjort det, men jeg har ikke særlig peiling på dette, så jeg spør dere.

dsc00006k.jpg

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpnet den og det var ikke noe støv der, men jeg kom over dette.

Jeg leverte den in til service for et halvt år og jeg ba ham ta en kikk på pickup velgeren. Det ser ut som om han har endre noen lednnger og så satt på en teip bit, eller r det normalt med en teipbit der?

[bilde]]

teipbiten er sansynligvis der for å isolere en ledning. Har du mulighet til å poste noen bilder av hvirdan det ser ut inni der?

edit: det var bilde der, ja...

Litt vanskelig å se., men den teipbiten ga ihvertfall ikke et spesielt profesjonelt inntrykk...

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se., men den teipbiten ga ihvertfall ikke et spesielt profesjonelt inntrykk...

Ja, var det jeg også tenkte.

Jeg har ikke særlig peiling på lodding, så da er vel det beste å gå til en repretør som kan få sett på det.

Jeg tror at det er fra fabrikken. Siden det er vel sjeldent repratører slurver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GANSKEEE sikker på at det er bryteren! Måtte skifte min, flere av posisjonene som var døde.

Da tar jeg med meg gitaren til gitarsjappa, siden jeg allerede skal dit imorgen.....

Forresten, du har vel en 5veis bryter, siden du skriver at flere av posisjonene var døde?

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarreparatører slurver nok litt iblant, de også. Ellers hender det slike brudd kan oppstå av seg selv. Har en kameramt som nylig hadde et lignende problem på B.C Rich'en sin. Hvis du ikke har noen erfaring med sånt, er det nok ikke noen vits i å prøve. Vet ikke hva det vil koste hos en reparatør, men jeg kunne sikkert tatt en kikk på det for deg, hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarreparatører slurver nok litt iblant, de også. Ellers hender det slike brudd kan oppstå av seg selv. Har en kameramt som nylig hadde et lignende problem på B.C Rich'en sin. Hvis du ikke har noen erfaring med sånt, er det nok ikke noen vits i å prøve. Vet ikke hva det vil koste hos en reparatør, men jeg kunne sikkert tatt en kikk på det for deg, hvis du vil.

Jeg har ikke noen erfaring, så det hadde vært fint om du kunne tatt en titt på det for meg :)

Mens jeg alerede poster, så ha jeg et spørsmål:

Jeg fikk gitaren til jul, den ble kjøpt ny på guitar workshop på Bekkestua.

Nå er får jeg en sinnsyk fretbuzz noen steter på gitaren, og på noen frets, når jeg bender, er fretbuzzen så kraftig at lyden dør ut med en gang strengen treffer det området.

Og på 15. bånd på den lyse e strengen er det slik at hvis jeg bender strengen bittelitt nedover, får jeg samme tone som på 16. bånd.

Jeg fikk fikset fretbuzz på guitarworkshop gratis(for et halvt år siden) siden det var der jeg kjøpte gitaren.

Så lurer jeg på om jeg burde kreve at de fikser det gratis?

Eller er det sånnt som skjer av seg selv som de ikke har noe med å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen erfaring, så det hadde vært fint om du kunne tatt en titt på det for meg :)

Mens jeg alerede poster, så ha jeg et spørsmål:

Jeg fikk gitaren til jul, den ble kjøpt ny på guitar workshop på Bekkestua.

Nå er får jeg en sinnsyk fretbuzz noen steter på gitaren, og på noen frets, når jeg bender, er fretbuzzen så kraftig at lyden dør ut med en gang strengen treffer det området.

Og på 15. bånd på den lyse e strengen er det slik at hvis jeg bender strengen bittelitt nedover, får jeg samme tone som på 16. bånd.

Jeg fikk fikset fretbuzz på guitarworkshop gratis(for et halvt år siden) siden det var der jeg kjøpte gitaren.

Så lurer jeg på om jeg burde kreve at de fikser det gratis?

Eller er det sånnt som skjer av seg selv som de ikke har noe med å gjøre?

Buzzingen kan være resultat av du har for lav action, men det kan også være ujevne bånd eller dårlig justert truss rod. Hvis gitaren er såpass ny skal den fortsatt være dekket av garantien, så ta den med til butikken og få dem til å kikke på det. Hvis de er vanskelige og krever betalt for å fikse det, kan jeg godt ta en kikk på det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.