Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanex GX60


H-kon

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny bruker her. Arvet for ikke lenge siden en brun med beige stoffgitter Ibanex GX60 amp som jeg ikke helt vet så mye om, bortsett fra at den må være minst 20 år gammel. Den ser så og si ny ut og har stått i et skap i omtrent like lang tid. Fikk samtidig med en Italiensk Halvakustisk(?) (rund bak) "Clarissa 300G El" laget av "Olverini Bros Co" som er like "ny" ut som jeg heller ikke finner noe ut av. Jeg mistenker sent 70 tall på begge to, men timesvis på google avslører ingenting.

Serienummeret på forsterkeren er i allefall 303061. På selve høytaleren står det "mm - GX-0206"

Forsterkeren låter uforskammet bra og det skal ikke mye til før blues-lyden sitter som det skal. Det er litt støv lyd på både gitar og forsterker, men aner ikke om det er verdt å bruke penger på å fikse dette.

Om noen vet noe om disse så hadde jeg vært veldig takknemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik selv tidligere.Den er nok fra tidlig 80 tallet. Nydelig clean lyd, her er 60 watt å ta av, og vrengkanalen er skikkelig 80 talls vreng, jeg liker den!

Det er ikke så mye å fikse på denne tror jeg, men en omgang contact cleaner på alle potmeterne fjerner støy og sus dersom du har det.

Jeg solgte min for 1500 kroner dersom du tenker i de baner...

EDit: Ja, det var jo forsterkeren jeg mente da.....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik selv tidligere.Den er nok fra tidlig 80 tallet. Nydelig clean lyd, her er 60 watt å ta av, og vrengkanalen er skikkelig 80 talls vreng, jeg liker den!

Det er ikke så mye å fikse på denne tror jeg, men en omgang contact cleaner på alle potmeterne fjerner støy og sus dersom du har det.

Jeg solgte min for 1500 kroner dersom du tenker i de baner...

EDit: Ja, det var jo forsterkeren jeg mente da.....

Takk for svar! Det suste litt til å begynne med i den, men ikke så mye nå av en eller annen grunn.

Hva er "potmeter"? Kontakt spray har jeg masse av.

Tror jeg kommer til å beholde den av nostalgiske grunner, og den fungerer fint for hjemmebruk.

Da var det bare gitaren igjen :D

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.