Web Analytics
Jump to content

Amatør skal ha seg ny gitar

Sigmar
 Share

Recommended Posts

Hei! Har tenkt å bytte ut min gamle washburn med en ny eller brukt gitar som takler rock og metall. Jeg har bestandig hatt lyst på en Ibanez, så det hadde vært flott å fått konkrete anbefalinger da Ibanez har vanvittig mange modeller. Budsjettet mitt er rundt 4-5000 kr. Musikk jeg spiller er alt fra Nirvana til Megadeth osv.

På Forhånd takk

Sjekk på http://finn.no om hva som er å finne av Ibanez til 4-5000kr så spør du oss om de modellene som virker intresant for deg.

anbefaler ihvertfall å sjekk ebruktmarkedet. Mye mer gitar for penga.

+1 til dette.

Av nye Ibanezer vil jeg si at S470 er verdt å sjekke ut i den prisklassen du nevner, men å kjøpe brukt er å anbefale. Du burde finne en Made in Japan RG for rundt den prisen hvis du holder et øye med Finn. Ellers er det jo andre merker som har lignende gitarer av god kvalitet, f.eks Jackson og LTD.

Ikke verst, den der. Gitaren blir ikke mint hvis du ikke koster på en refinish, men det er utrolig hva man får til med sort neglelakk, en stor dose tålmodighet og godt humør. :)

Ellers ser det ut som et godt kjøp. Bare pickupene er jo verdt en snau tusenlap på bruktmarkedet. De som sitter i, altså.

OK- vettug pris, det. Da er det bare å finne fram sitt beste Emo- uttrykk, pulsvanter, sjal, og vime inn på nærmeste parfymeri og si "Jeg skal ha fem flasker sort neglelakk, takk..." :D

Men spøk til side- den neglelakksaken kan du dra helt fra "dekke over de hvite flekkene" til at du legger på lag på lag, skjærer vekk med skalpell, på med flere lag, lett sliping og rubbing og polering til slutt.

Det går an å få det nesten helt usynlig, men i og med at det er såpass mange hakk i denne, er nok det en stor jobb.