Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har 3U ledig space i racket mitt..


phatman

Anbefalte innlegg

Har et 5U rack der det har stått en AXE-FX, en Randall RT2 poweramp og en rackblind.

Har etterhvert blitt så glad i axen at jeg har kjøpt en rackbag for å kunne pendle den til og fra øving så jeg kan spille på den hjemme også.

Så nå har jeg 3U ledig i racket.

Så, utenom det fornuftige(downsize til 2u eller sette inn en skuffe), hva ville dere satt i racket?

Mulig det er seint og at jeg ikke får sove, men jeg sliter med å komme på noe som ikke ville blitt overflødig...

Noen morsomme forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wireless var ikke dumt gitt... Men trenger man powerconditioner i norge da?

Ikke til Axe den er ikke vrien på strøm, men til rørforsterkere har jeg opplevd at powerconditioner har utgjort en stor forskjell!

Hadde jeg fortsatt brukt røramp hadde jeg helt klart investert i en.

Man kan spille på de merkeligste plasser hva strøm anngår og til og med i veggen hjemme hos meg er det av og til litt krise faktisk.

Snakker ikke om de billigste Furman her som bare er beskyttlelse, men de som filtrerer og lagrer strømreserver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva salgs symptomer får ampen om det er tvilsom strøm i bygget?

Har aldri hatt problemer med ampen de gangene jeg har spilt ute..

Men når du nevner det så røk faktisk sikringen på powerampen da jeg var i et litt avsides hjemmestudio her om dagen..

Bør vel kanskje investere i en furman gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva salgs symptomer får ampen om det er tvilsom strøm i bygget?

Har aldri hatt problemer med ampen de gangene jeg har spilt ute..

Men når du nevner det så røk faktisk sikringen på powerampen da jeg var i et litt avsides hjemmestudio her om dagen..

Bør vel kanskje investere i en furman gitt.

En billig Furman er uansett en god forsikring(vern) for ampen.

Kjenner flere som har fått ødelagt utstyr på tvilsomme spillesteder(som det finnes endel av i Norge hehe)

Symptomene er rett og slett at ampen låter dårligere.

Røramper liker mye strøm og får de for lite eller crappy strøm låter de ofte kjipere.

Litt samme følelsen som når noen skrur bias mens du spiller, når den blir skrudd ned for mye blir liksom ballene og punchen i lyden borte.

Sikkert opplevd at en amp låter bedre et sted og dårligere et annet sted..

Som regel har jo dette mye med akustikken i rommet og gjøre, men også strømmen kan være en faktor her.

Deilig å slippe alt dette med Axe, spilte live med den i går og den låt akurat likt som den gjør hjemme og på øving.

No surprises :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle prøve å kjøre direkte på neste gig på lørdag...

Vi har ikke verdens beste PA på øvingsløkalet, så jeg har vært mest fornøyd med axen gjennom sluttrinn og kabinett.

Jeg har derfor nølt med å gå direkte til FOH fordi jeg ikke har tatt meg bryet til å kalibrere patchene mine til FRFR.

Tiden får vise om jeg etterhvert dropper sluttrinnet og kjører som du gjør. Men trøkket gjennom poweramp og kab er jo fantastisk.

(Ingenting er som å tørke av fliret til medgitaristen der han står med sin RK100, Mark IV og sine 4x12"..

Han klarer ikke helt gi slipp på "the analog way" enda.. hehe :D)

Jeg har tilgode å teste en FRFR speaker med samme trøkk.. Men igjen så har jeg ikke testet de monitorene som folk hyler om på fractalforumet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle prøve å kjøre direkte på neste gig på lørdag...

Vi har ikke verdens beste PA på øvingsløkalet, så jeg har vært mest fornøyd med axen gjennom sluttrinn og kabinett.

Jeg har derfor nølt med å gå direkte til FOH fordi jeg ikke har tatt meg bryet til å kalibrere patchene mine til FRFR.

Tiden får vise om jeg etterhvert dropper sluttrinnet og kjører som du gjør. Men trøkket gjennom poweramp og kab er jo fantastisk.

(Ingenting er som å tørke av fliret til medgitaristen der han står med sin RK100, Mark IV og sine 4x12"..

Han klarer ikke helt gi slipp på "the analog way" enda.. hehe :D)

Jeg har tilgode å teste en FRFR speaker med samme trøkk.. Men igjen så har jeg ikke testet de monitorene som folk hyler om på fractalforumet enda.

Jeg har 2stk FBT verve 12ma som er så hypa på forumet.

Tar med en hvis jeg er usikker på monitoring for å ha kontroll..

4x12 trøkk så det holder fra de!! Låter rett og slett knallbra.

Låter bedre en de siste 4x12 kassene jeg hadde (Marshall JCM800, Rivera og Mesa Recto oversize)

også sprer de lyden mer behagelig, ikke den "beam" effekten du får fra de fleste 4x12 kabs

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Lurer på hvor lenge jeg klarer å fornekte at den lille anbefalingen din kommer til å koste meg dyrt..

Livet blir jo desto lettere også.

Mye du ga for en FBT verve 12 da?

Sparte mye på å kjøpe de fra Italia der de blir laget.

Ga under 6000,- pr stk inkl mva og frakt.

I Norge koster de 11000,- pr stk.

Livet er deilig med de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
En billig Furman er uansett en god forsikring(vern) for ampen.

Kjenner flere som har fått ødelagt utstyr på tvilsomme spillesteder(som det finnes endel av i Norge hehe)

Symptomene er rett og slett at ampen låter dårligere.

Røramper liker mye strøm og får de for lite eller crappy strøm låter de ofte kjipere.

Litt samme følelsen som når noen skrur bias mens du spiller, når den blir skrudd ned for mye blir liksom ballene og punchen i lyden borte.

Sikkert opplevd at en amp låter bedre et sted og dårligere et annet sted..

Som regel har jo dette mye med akustikken i rommet og gjøre, men også strømmen kan være en faktor her.

Deilig å slippe alt dette med Axe, spilte live med den i går og den låt akurat likt som den gjør hjemme og på øving.

No surprises :)

Hvor får man tak i en slik power conditioner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.