Web Analytics
Jump to content

Miri Ben Ari - The Hip-Hop Violinist

crow
 Share

Recommended Posts

Hun dama her har skikkelig peil på fiolin. Artig å se hvordan hun tolker hip hop på fiolinen sin.

Mulig alle har hørt om henne, men jeg som ikke ser på tv, vet ikke om sånt :mrgreen:

Her er en video: Miri Ben Ari.

Det er .asx, så for nix/bsd folk finner man en realplayer versjon på hjemmesiden hennes.

Her er hjemmesiden hennes: http://www.miriben-ari.com

Omtale i CNN: http://edition.cnn.com/2004/SHOWBIZ/Music/....hop.violinist/

Stilig å se at det går an å mikse instrumenter fra så forskjellige sjangre uten at det blir forferdelig...

Egentlig skulle det jo ikke vært slik at man så instrumentene som tilhørende sjangre.. Eller at de i det hele tatt ikke passer sammen.

Hvilket minner meg om ett program jeg så for ikke så lenge siden om en instrumentmaker i Afrika ett sted. Han lagde instrumenter av hva det skulle være.. Hulte ut skilpaddeskjell og lagde gitar av det eller lagde en fløyte av en pinne han fant på bakken. Han var av den oppfatning at alle instrument kan passe sammen og lage musikk sammen..

Han kunne spille på alt. Det var helt sykt.. Han var på besøk i Norge og endte opp med å kunne spille på katta til fyren han bodde hos! HAHA!

Ja, du leste rett, katta! :mrgreen:

Han holdt den på en spesiell måte så den lagde en lyd og bevegde på magen dens.. Etter en stund kunne han Happy Birthday To You. HAHA..

Sykt.. :mrgreen: .. Anyways, poenget var vel egentlig bare at alt bør kunne lage lyd sammen uten at man skal ha fordommer mot at det ikke skal passe ..