Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heimsnekkra gitar


Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg i helga for å lage min egen gitar. Da jeg mangler kunnskap og designertalent til å finne opp hjulet på nytt falt valget på strat-formet gitar. Nå er tre og templates på vei fra stewmac, og jeg gleder meg igjen som en liten unge!!!

Jeg har begrenset med tid, så jeg kommer til å lage del for del og ta meg god tid. Kommer ikke til å ta en mrd. bilder heller da de fleste andre trådene har disse bildene, men jeg kommer til å ta bilde av del for del etterhvert som de blir ferdige.

Begynner med kroppen. Kommer nok til å lage universal pickupcavity i straten da jeg ikke har bestemt meg for sss/hss/hsh enda.

Fargen faller nok på kirsebærrød transparent lakk...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var trevirket ankommet. DHL må være det raskeste som eksisterer av forsendingstjenester. 3 dager fra Ohio til Narvik må sier å være rekord!

Nå skal jeg sette treet til liming og så begynne å forme det. Templatene virket av god kvalitet, og er av gjennomsiktig akryl så de er lett å bruke. Kan ta bilde av kroppen når den er ferdig. Fikk med en bok gratis, "how to make your guitar play great" av Dan Erlewine som skal lære meg å sette gitarer opp på riktig måte med strengehøyde, truss-stramming etc. Dette blir bra!

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg skal begrense bruken av bilder på denne tråden. For det første er det egentlig ikke gøy å se bilder av tre før det har noen form, for det andre er det så støvete og j€&%#g at jeg ikke drar noe kamera ned på verkstedet mitt. Kan ta bilde av ferdige produkter som kropp og hals osv, men ikke i byggeprosessen. Treet er forsåvidt 2 plank med Ash (er dette Osp eller Ask på norsk?) en ganske vid plank og en mindre vid som er limt i tvinge med hide-glue. Prøvde å brekke disse fra hverandre når limet var tørt tidligere i dag, men dette viste seg å være kliin umulig og bra er det! Skal ta den til en lokal trefabrikk i morgen for å få den høvlet før jeg begynner på pussingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den høvlet og frest ut. Begynte med grovpussinga, og ser meg ganske ferdig med det. Skal kanskje begynne med finpussinga seinere i dag... Får se om jeg orker, blir jo LITT sliten i armene :D Fikk tak i rett farge i dag. Candy-apple red og høyglans klarlakk. Skal kjøre gull-hardware i vintagestil og hvitt plekterbrett. Enda ikke helt bestemt med for pick-ups med tipper det blir hvite EMG singlecoils. Det settet David Gilmour brukte før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader å fort detta gikk, da!

Ja trevarefabrikken tilbydde seg å frese ut gitaren. De hadde nettopp kjøpt en ny fres og ville teste litt mer intrikate ting enn en dør, så de gjorde det gratis! Jeg ble forsikret om at de skulle dekke kostnadene om de ødela kroppen. Jeg må si jeg ble veldig fornøyd, men jeg føler det var litt bortkastet å kjøpe en fres jeg ikke får brukt... Men, men... får jeg dilla, blir det vel fort en ny gitar om ikke lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at du ikke har fått tak i en autentisk Candy Apple Red, da denne legges med flere forskjellige farger for å oppnå nevnte farge? :)

Nei nei nei, det er gjennomsiktig lakk fra Herdings så dine mistanker er rettferdiggjorte. Det er IKKE Fenders C-A-R bare så det er sagt! Jeg kjøpte Ask i den hensikt at treet skulle vises så jeg kjører gjennomsiktig.. Blir fint dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.