Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

200ms forsinkelse i GuitarRig


GSZ

Anbefalte innlegg

Hei, får ikke Guitar Rig 3 helt til å funke som det skal. Det blir omtrent 200ms forsinkelse (latency?) :( Er dermed veeldig vanskelig å spille .

I tillegg når jeg skal spille inn med Audacity så er det bare rent input-signal som blir spilt inn. Altså ikke med effekter, slik jeg hører i øreklokkene.

Hjeeelp! :blush:

Edit: viste ikke helt hvor det var best å poste denne. mods må bare flytte hvis det ble feil.

Endret av GSZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, GR3 er en effekt..

Du må fortelle oss mer, like godt først som sist, hvis ikke blir dette bare gjetting.

- Hva slags PC?

- Hvilket lydkort? Asiodrivere?

Da kan vi si noe om latency- problemene. Når det gjelder audacity, kjenner jeg ikke programmet i detalj, men regner med at du må sette GR3 som en VST- effekt på det sporet du ønsker å spille av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, GR3 er en effekt..

Du må fortelle oss mer, like godt først som sist, hvis ikke blir dette bare gjetting.

- Hva slags PC?

- Hvilket lydkort? Asiodrivere?

Da kan vi si noe om latency- problemene. Når det gjelder audacity, kjenner jeg ikke programmet i detalj, men regner med at du må sette GR3 som en VST- effekt på det sporet du ønsker å spille av.

Vanlig PC fra HP. Lydkortet er Line 6 Pod Studio GX. Hva er asio-drivere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig PC fra HP. Lydkortet er Line 6 Pod Studio GX. Hva er asio-drivere?

Du må sette Guitar rig til å bruke ASIO drivere.

Om du bruker GR som en VST, må du sette moder-programmet til å bruke ASIO drivere sammen med toneporten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette Guitar rig til å bruke ASIO drivere.

Om du bruker GR som en VST, må du sette moder-programmet til å bruke ASIO drivere sammen med toneporten din.

Jeeii, fikk til å sette GR til å bruke ASIO drivere, så nå er det bare 33ms latency :)

Men, hvordan gjør jeg det siste du skriver om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeii, fikk til å sette GR til å bruke ASIO drivere, så nå er det bare 33ms latency :)

Men, hvordan gjør jeg det siste du skriver om?

Skal være fullt mulig å få mye lavere latency.

Har Audaciity en egen vst-mappe? I så fall må vst filene legges i den, og / eller importere vst-mappen til Audacity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.