Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 TonePort eller POD?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kanskje tenkt til å kjøpe meg Line 6 TonePort UX2, men fant Line 6 POD UX2 på www.Amazon.com, hvor den var ganske billig, men disse er tydeligvis ikke like og lurer på om det er utrolig stor forskjell? Har mest lyst til å kjøpe PODen, siden det bare er den de har på Amazon, men har begge samme lydkvalitet og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har kanskje tenkt til å kjøpe meg Line 6 TonePort UX2, men fant Line 6 POD UX2 på www.Amazon.com, hvor den var ganske billig, men disse er tydeligvis ikke like og lurer på om det er utrolig stor forskjell? Har mest lyst til å kjøpe PODen, siden det bare er den de har på Amazon, men har begge samme lydkvalitet og sånt?

Toneport er strictly PC, kan du si. Den opereres kun med programvare i PC'en.

POD'en derimot, er en fysisk preamp, med effektene innebygget. Har bla. hørt at folk har kjørt podden inn i effektsløyfa si.

Den mest allsidige er vel strengt tatt podden, så jeg ville nok ha kjøpt den om du ikke har noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel gir jo software basert modellering (TonePort) bedre lyd enn hardware (POD)

Men siden Line6 ikke har noen footcontroller (sist jeg sjekket ihvertfall) til softwaren sin, så er jo POD den eneste løsningen som vil fungere live.

Jeg syntes begge kan låte veldig bra så lenge du bruker tid på å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal hvertfall bare bruke den hjemme, til å spille inn. Har tenkt til å kjøpe enten TonePort eller POD, men lurer på om det er såpass stor forskjell på lydkvalitet og sånt. Kommer nok til å plugge gitaren rett inn i tingen, også rett inn i PCen. Men er det det samme hvilken jeg tar da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.