Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vreng-problemer


gitarfeber

Anbefalte innlegg

når jeg bruker vreng, distortion, gain eller hva nå det blir kallt, rockelyd, som jeg sa før, så har den lyse e-strengen mindre vreng en de andre. låter nesten som en akkustisk stålstrengitar!!!!!!!!!!!!!!

hva gjør jeg galt, feil "instillinger" på forsterkeren? dårlig pickup`?

har bytta streng men hjelper ikke i det hele tatt. hører misunnelig på gitarister som har godt med vreng på den lyseste strengen. HJELP!!!!!!!!!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

FIXA problemet! Case closed:D

Endret av gitarfeber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/3 av det var att det var en streng som fulgte med fra da jeg kjøpte den. lav kvalitiet :angry:

1/3 av problemet tror jeg er att det ikke er så lett å bruke vibrato siden du bare kan bende oppover (ellers ville strenge komt utenfor halsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/3 av det var att det var en streng som fulgte med fra da jeg kjøpte den. lav kvalitiet :angry:

1/3 av problemet tror jeg er att det ikke er så lett å bruke vibrato siden du bare kan bende oppover (ellers ville strenge komt utenfor halsen)

???

Hvor ofte skifter du strenger? Du skrev jo i din første post at du hadde skiftet streng, skiftet du da til en annen gammel streng? Tror aldri jeg har vært borti strenger som er av så dårlig kvalitet at de innvirker sååå mye på lyden når de er nye.

Tillater meg også å spørre: Har du fått gitaren ordentlig satt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bytter strenger hvert 2'måned.. syns de låter best etter minst 1 ukes bruk, men lyden blir for udeffinert og mørk på slutten.

Det blir de selvfølgelig. Hvor lang tid det tar avhenger jo av hvor mye man spiller, hvor mye man svetter i henda, om man vasker henda før bruk osv. Men du har da vel heller ikke opplevd at det går utover bare en streng?

Grunnen til at jeg spurte om setup, var pga. kommentaren til trådstarter om tremoloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir de selvfølgelig. Hvor lang tid det tar avhenger jo av hvor mye man spiller, hvor mye man svetter i henda, om man vasker henda før bruk osv.

:ninja: Og hvor mye potetgull man spiser i løpet av øvinga :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.