Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg fant jeg fant!


ØysteinV

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hell med en svak neglelakkfjerner påført med sånn bomullsgreie som jenter bruker på badet hele tiden.

Men, det kommer nok helt ann på lakken. Det finnes nok mye bedre måter å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager off-topic, men hvordan kan du henge på dette forumet å ha en gitar på loftet du ikke vet om? :)

Fant et gammelt bilde av noen på stua fra før jeg ble født, så la jeg merke til en tøff gitar i bakgrunnen. Den viste seg å ha blitt gjemt på loftet for noen 10år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal fjerne slikt, bør du begynne med så svake ting som mulig. Start med litt sprit, blandet med vann, 70/30 er passe. Du kan faktisk bruke vindusspylervæske konsentrat. Ikke splæsj på, blir lite.

Går ikke det, tror jeg jeg hadde testet med lighterbensin. Går ikke det, stikk på Biltema og kjøp en tube med "Scrach remover". Det er mild rubbing, og du bør bruke Twist og polere med sirkelbevegelser for å få det vekk.

Du klarer å fortelle mer om gitaren enn "tøff gitar fra loftet? Drive å erte slik, da mann! Vi vil ha alle detaljer, og bilde, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal fjerne slikt, bør du begynne med så svake ting som mulig. Start med litt sprit, blandet med vann, 70/30 er passe. Du kan faktisk bruke vindusspylervæske konsentrat. Ikke splæsj på, blir lite.

Går ikke det, tror jeg jeg hadde testet med lighterbensin. Går ikke det, stikk på Biltema og kjøp en tube med "Scrach remover". Det er mild rubbing, og du bør bruke Twist og polere med sirkelbevegelser for å få det vekk.

Du klarer å fortelle mer om gitaren enn "tøff gitar fra loftet? Drive å erte slik, da mann! Vi vil ha alle detaljer, og bilde, så klart.

Du får vente tel fredda! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig gitar. Kan ikke se noe tusj?

Uansett- takk for bilder, håper du skjønner det var en spøk.

Dette er en artig gitar, og det ser ut som om den er i brukbar stand, men det er ikke noen Martin, akkurat. Dette er billig dusinvare, en såkalt "eggedeler".. Med det rette oppsettet, og litt stell, skal du ikke se bort ifra at det er mulig å lage musikk med den igjen. Men noen "pensjonsforsikring" er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kul gitar, egentlig, men dessverre ingen sjeldenhet. Disse solgte i bøtter og spann på 60-tallet da de var billige, så disse finnes nok på og i ganske mange loft eller kott. Har du forresten prøvd å strenge den opp?

Det er uansett morsomt med et instrument som har vært i familien lenge, selv om det kanskje ikke er et direkte samleobjekt.

Hadde vært kult med et lydklipp etter hvert, for å høre hvordan den låter.

Edit: Ooops litt dobbelpost med Castor her. Var litt for sein...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.