Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Power Ballade


Ricky

Anbefalte innlegg

http://soundclick.com/share?songid=7563198

Har satt sammen noen riff, som muligens kan bli til en kul ballade. Er ikke noe vokal her enda.

Hittil består låta av to vers, to chorus, pluss et langt instrumentalparti der jeg for første gang i mitt liv har brukt tapping i en solo.

I og med at dette bare er en skisse så ikke legg for mye vekt på lydkvalitet (eller cleangitaren som blir surere og surere for hver takt.. hehe)

Trommene er gjort i EZ drummer, gitarene er Guitar rig 3, og bassen med Ampeg SVX for dem intereserer seg for slikt.

Kult om noen har tilbakemeldinger på selve låta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig god idè. Lett å "se" for seg melodi på kompet der. Hvis jeg skal være kritisk, er "introen" litt for lang.

Er ment at det skal være vokal sammen med gitaren som går før resten av bandet kommer inn. Blir fort litt stusselig å høre på bare den ene gitaren som spiller det samme om og om igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig bra ! (ser glatt bort fra introens lengde ;-) )

Likte mange av gitarideene på soloen,melodisk og Floyd-isk..

Få litt volum på gitar"svarene" rundt 2.49 da ...peis på ,don't be shy !

For å prøve å komme med innspill..siden du ber om det ;-) , så ville JEG gjort noe med lyden i powerakkordene, latt de

puste mer..blir veldig massivt,klinisk på en måte (det er kanskje det som er "in", hva vet jeg ?) Latt akkordene "sprekke" opp litt

i øvre frekvenser..vanskelig å forklare..

Lykke til videre, du spiller flott, og interessant !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ment at det skal være vokal sammen med gitaren som går før resten av bandet kommer inn. Blir fort litt stusselig å høre på bare den ene gitaren som spiller det samme om og om igjen ja.

Skjønte at det var meningen med vokal der, men med det som foregikk i hodet mitt da jeg hørte det, ble det allikevel for lenge med samme tema før det skjedde noe annet hvis du skjønner meg. Det kan jo selvfølgelig bli noe helt annet med vokal, og derfor også veldig vanskelig å si noe om før den er "ferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Når det gjelder introen prøvde jeg først å legge på synthpads, men det låt bare ekkelt og kvalmt i mine ører hehe. Har også lagt på en liten solo der, men følte det ble litt too much, så jeg bestemte meg for å la det være så lite gitarpålegg som mulig inntil vokalen er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.