Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandet mitt


fiskehode

Anbefalte innlegg

Jeg startet et black metal-band med en kamerat tidligere i år, og vi holder pÃ¥ Ã¥ spille inn sanger til en demo. Hvis noen er interessert, kan man høre et par lÃ¥ter pÃ¥ myspacen vÃ¥r, http://www.myspace.com/strahbm

Vi har flere låter underveis, og regner med å få ferdig demoen i løpet av en måneds tid (litt avhengig av hvor mye eksamenslesing det blir... :unsure: ). Produksjonen er ikke allverden, da alt er spilt inn i stua mi, og det er mikset av undertegnede (som ikke er noen spesielt dyktig produsent). Dessuten vil vi jo gjerne ha et grimt lydbilde, som seg hør og bør.

Tilbakemeldinger mottas med takk, og hvis du har lyst til å spille bass eller trommer for oss er det bare å si i fra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte igjennom begge låtene deres, og likte det jeg hørte. Litt mye "buldring" i bakgrunnen for min del, men er kanskje sånn dere vil ha det.

Vokalen var litt lav, så kanskje en idè og skru den opp et lite hakk.

Men over det hele så var det bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Må nok jobbe litt mer med EQ'ingen pÃ¥ bassen og trommene, ja. Litt buldring og ulyd er greit, men det kan jo bli for mye. Har ingen studiomonitorer, sÃ¥ alt er mikset ved hjelp av noen skrekkelig dÃ¥rlige hodetelefoner. :P AngÃ¥ende vokalen hersker det fortsatt litt usikkerhet innad i bandet om hvorvidt den burde heves litt i miksen, men vi kommer nok til Ã¥ skru den opp bittelittegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Det var bass der ja, jeg var høyst usikker pÃ¥ om det var buldring fra trommene som mikset seg med ene gitaren :lol:

Ikke verst, ganske "klassisk" Black Metal.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bass der ja, jeg var høyst usikker pÃ¥ om det var buldring fra trommene som mikset seg med ene gitaren :lol:

Ikke verst, ganske "klassisk" Black Metal.

Kan vel kalle det en mellomting, "bassen" er en gitar kjørt gjennom en Electro-Harmonix HOG. :lol: Vurderte å kjøpe en billig bass (det har jeg hatt lyst på lenge uansett), men har ikke hatt penger, og vi håper å få tak i bassist med eget instrument.

Musikken er i høyeste grad inspirert av den gamle halvprimitive black metalen fra 90-tallet, så jeg er fornøyd med stempelet "klassisk" black metal. Vi har bevisst prøvd å holde det ganske enkelt, mulig det blir hakket mer progressivt etterhvert (Innerst inne er jeg en liten instrument-onanist, så det lar seg nok ikke unngå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Kunne sikkert spilt inn noe "skikkelig" bass for dere om dere skulle være intressert.. Det blir ikke noe studiokvalitet over det, det er jeg ikke god nok pÃ¥ hjemmeinnspilling til, men jeg kan garantere at det blir brukbart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi forsåvidt tilnærmet ferdige med å ta opp til demoen, og har kommet et stykke i miksinga, så vi må nesten bruke det har.

Men jeg må si tusen takk for tilbudet, og hvis du kunne være interessert i å gjøre noe sessiongreier for oss i fremtiden hadde det vært genialt. Vi håper på å få spilt inn noen låter i under litt mer ordentlige forhold en gang i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.