Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Metal prosjekt


Tyrant

Anbefalte innlegg

Dette var slettes ikke ille! Snedig progresjon ut sangen som - med første inntrykk - hiver meg av lasset flere ganger. Men etter å ha hørt et par ganger så er det jo diggbart! Nå er ikke black metal noe som står nært meg, men du gjør mye riktig og jeg synes dette er bra.

Du bør få tracket rytmegitarene i stereo! Det gir en ekstra dimensjon som gir kun fordeler. Du får fylt opp lydbildet sånn sett. Ellers har du også rom til bass der. Noe annet jeg savner er litt dynamikk enkelte plasser i spillingen. Vanskelig å legge til grunn uten å høre hvordan du har tenkt at vokalen skal være. Spillingen er generelt tight og grei, med unntak av starten av blastinga (høres ut til å ta seg inn etterhvert da).

Aldri trodd at veksling med 6- og 8-takters skulle høres mer komplisert ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for the ice, endelig noen som kommenterer! :)

Angående gitar innspilling sÃ¥ har jeg blitt fortalt før at det skal spilles inn som mono ?

Det er faktisk litt "bass", bass spilt inn med gitar, grunnet mangel på bass i hus, hehe. Men skulle selfølgelig fått lånt en bass og spillt det inn med.

Begynelsen av blasting er litt (ok litt mye da) ut av takt, men oppdaget det faktisk ikke før den lå på myspace av en eller annen grunn så jeg gadd ikke ordne på det.

Nok en gang, takk for kommentar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tøffe riff der. Jeg liker den primitive feelingen, og synes du utvikler en bra stemning gjennom lÃ¥ta. Trommene høres litt "tekno" ut for meg noen ganger, ikke bare fordi de er laget pÃ¥ data (regner jeg med ;)), mer pÃ¥ grunn av rytmen. Alt i alt synes jeg det høres lovende ut, du fÃ¥r se Ã¥ skrike inn litt vokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående gitar innspilling så har jeg blitt fortalt før at det skal spilles inn som mono ?

Jepp. Gitarene trackes i mono! Men du må tracke to ganger der den ene fyller høyre og den andre fyller venstre kanal. Det er i hvertfall et grunnleggende sted å begynne.

Videre kan du eksperimentere plasseringen (panoreringen) for å finne et spot som fungerer bra. Du har 180 grader (bakover ikke regnet med) til disposisjon for lydbildet. Å finne en bra plass i stereo avhenger av tonekarakteristikken. Har du mye high end / diskant i tonen, kan du prøve 80 / 80 eller mindre. Trekke mot midten.  Evt kjøre på filter som sender høyere frekvenser dit. Diskant er lettere å høre hvor det er plassert i stereo, bass er motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må si at du ligger langt over meg når det kommer til det tekniske, så skjønte kanskje halvparten av det du sa der. Men ja her har jeg spillt inn 2 ganger og panorert (heter det det ?) en til høyre og en til venstre. Men takk for tipset, skal prøve å eksperimentere litt mer med det ved neste sang.

Og takk for kommentaren fiskehode =)

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.