Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny forsterker


Hkn

Anbefalte innlegg

Om jag var i situationen att jag hade en topp och en 4x12:a och inte något mer sÃ¥ hade jag tagit mig rÃ¥d till att köpa en 1x12:a till hemmabruk i alla fall sÃ¥ att jag slapp släpa med mig en 4x12:a varje gÃ¥ng jag skulle pÃ¥ övning :) . Släping suger. Obs. Därmed inte sagt att det är värre att släpa en 4x12:a än en combo. En 4x12:a är man oftast 2 som bär och det är oftast smidigare än en tung combo.. men Ã¥ andra sidan sÃ¥ tar ju en 4x12:a mer plats..hmmm, vad var det egentligen den här trÃ¥den handlade om :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In Flames bruker 5150 eller JVM live. De brukte også mye tinyterror på nyeste skiva. Hadde gått for en 5150 topp og ett kabinett som har en tilpasset størrelse til hvor mye du må bære det.

Tenk også på at en marshall 1936 er nesten like stort som ett 1960..

Når det gjelder frakt til og fra øving har jeg begynt å sette igjen alt utstyret mitt utenom gitar. Er stress å koble opp alt hele tiden og bære opp og ned trapper. Hjemme bruker jeg bare lydkortet og guitar rig 3 for å få lyd som jeg klarer meg fint med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest sannsynlig at jeg går for 5150 comboen, men har lest noen plasser at høytallerne i den ikke er det beste... Ringer fyren imorgen og hører om han eventuelt allerede har byttet de ut.

Hvis ikke så er kansje sannsynligheten større for at jeg kjøper 5150 topp + 1x12. Hva mener dere er lurest? Har ikke så mye erfaring med forsterkere :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at 1x12 kasse vil tåle toppen pga høye effekten. Husker ikke helt..

Blir like billig for deg å kjøpe 5150combo + 1x12 enn å kjøpe topp da.

Og høyttalerene kan du også bytte senere. Ikke så veldig vanskelig og man får ofte kjøpt 2 Vintage30 elementer til ca 10000kr på bruktmarkedet.

PÅ en annen side er jo topp+kabinett mer kompakt da. Men du får likevell mer for penga i en combo.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Ã¥ fÃ¥ tak i han som solgte comboen i dag men er ikke sikker om nicket hans er et nummer siden det mangler et siffer der. Noen som vet hvem han er? ^_^

EDIT: Fant han :D

Endret av Hkn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.