Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha ny amp


Beia

Anbefalte innlegg

Ok.. I følge nettet så begynte de å produserere 5150 i 1991. 'The Peavey 5150 Amplifier was an all-tube guitar amplifier made by Peavey Electronics from 1991-present...'. Men mulig jeg tar feil...

stemmer det, så en 5150 fra sent 80-tallet er ganske sjeldent, og antakeligvis langt forut sin tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, så en 5150 fra sent 80-tallet er ganske sjeldent, og antakeligvis langt forut sin tid..

Skulle mene det ja.. :lol: Men som sagt, det var noe han mente der på stående fot, men ser ikke noe problem i dette... Tror dette er en knalldeal uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke combo? Tror du får bedre amp i den prisklassen der dersom du kjøper combo i stedet for topp og kabinett. 6505 er lik 5150, i hvertfall så godt som. Veldig fine amper. Warheaden er vel Transistoramp? Mener jeg har hørt den, og den låt jævli fett. Ville styrt unna Line 6, og leitet etter billige engl amper. Marshall Mode4 låter også helt sjukt bra.

Kan ikke skjønne hvordan clean-lyd ikke skal være viktig for prog? Tror det er mange som sier de liker prog, og ikke helt vet hva prog er. DT er progressivt, ja. Men det er ikke prog.

Det er mange Marshall-modeller jeg ville valgt før denne. Mode 4 er ikke mange hakk over MG-serien etter min mening. Da ville jeg mye heller prøvd JCM 2000 serien eller JVM-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir litt dyrere enn først antatt, men ikke mye og helt klart billigere enn jeg ville solgt 5150`n for ihvertfall...

Dog selger han den ikke riktig enda, da han skal ha et nytt kabinett, og vil ikke selge før det er i hus... Så det kan ta en liten stund, men jeg trur det er verdt ventetiden..

Det er sikkert fullt mulig at Marshall ville ha vært et like bra valg, men jeg har har aldri likt lyden i Marshall, og synes ikke lyden blir anderledes selv om man skrur heller, så det blir ikke Marshall.. Valget er nok falt på 5150`n... Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett noe på engl da?

Jeg har en Screamer 50 combo jeg er kjempe fornøyd med. Holder lenge til bandøving setting, og skal du har mer lyd ut avden på en scene, så er det som regel micka opp uansett...

tror du skal få en screamer combo til rundt 8 lapper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett noe på engl da?

Jeg har en Screamer 50 combo jeg er kjempe fornøyd med. Holder lenge til bandøving setting, og skal du har mer lyd ut avden på en scene, så er det som regel micka opp uansett...

tror du skal få en screamer combo til rundt 8 lapper også.

Jep..har sett på Engl. Tror det kunne ha blitt knall faktisk. Men nå er vel avtalen om 5150`n spikra, så holder meg til den. Får den i halfstack til samme pris som du antyder screameren kommer på... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.