Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny akustisk stålstreng gitar


j-man

Anbefalte innlegg

Hva med å ikke kreve mic. Dette er jo ikke altfor dyrt å etterinstallere?

Joda, mulig jeg har glemt å si ifra om det sånn helt klart og tydelig. Trenger ikke være mic, så lenge jeg kan få montert det etterpå.

Hvis det hjelper folk å tipse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående Riff, vet du hvilke andre merker de selger der?

Det begynner å bli en stund siden jeg har vært innom der, men jeg mener merkene som gikk igjen var Takamine, Taylor, Walden, litt Ibanez og sikkert et lite utvalg av et par andre merker også.

Butikken er jo mye mindre enn Tre'45, men jeg synes de som jobber der var hyggelige, og de virket oppriktig interessert i å hjelpe med å finne riktig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Riff i dag, og testa ut det de hadde som var tiltalende. Det vil si stort sett noen Taylor og noen Larrive gitarer, samt et par Takamine.

Var kanskje en Taylor som var god, men den var også langt over det jeg hadde tenkt meg i pris, så blir nok noe nede på tre45, eller noe over nett.

Hvis noen skulle komme over en fin Martin OM eller Santa Cruz er det bare å rope ut! =) Tar også i mot andre gode tips, men dette er noe jeg selv har

prøvd og vet at jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for en furch gitar altså, gikk til innkjøp av furch halv akustisk kasse gitærr for 3 år siden, å den låter helt fantastisk med tanke på prisen, den låter kanon både på anlegg å foran bålet. Jeg prøvde veldig mye martin og taylor, men syntes ikke de låt så bra at jeg var villig til å gi 15+ for de.

http://www.furch.cz/eng/furchdurango/rada40.php

tror jeg gav 5\6 tusen for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Ayers! Utrolig bra instrumenter til en ikke gærn pris! Men test alt du kommer over!

Av pickupsystem ville jeg gått for K&K eller Fishman kondensator-mikrofon og ekstern preamp. Får knallyd av det! :)

Har allerede testa noen Ayers, uten å bli videre veldig imponert. Testa ikke alle jeg så, dog..

Angående pickupsystem. Blir mest sannsynlig at jeg kjøper gitaren nede hos tre45, eller brukt/nytt over nett.

Der nede anbefalte han highlander pick up system, da det skånte gitaren og treverket mest.

Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayers lager laminerte gitarer, og de er ikke så meget Ã¥ skryte av.

Men slik som ASR(eller hva den het, auditorium rosewood) synes jeg er knallbra(men det kan hende det varierer kvalitetsmessig) :)

Hvis du går for fishman så er det et system du kliper fast i lydhullet uten å bore(du må selvsagt bore i enden for å få plass til jacken :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayers lager laminerte gitarer, og de er ikke så meget Ã¥ skryte av.

Men slik som ASR(eller hva den het, auditorium rosewood) synes jeg er knallbra(men det kan hende det varierer kvalitetsmessig) :)

Hvis du går for fishman så er det et system du kliper fast i lydhullet uten å bore(du må selvsagt bore i enden for å få plass til jacken :) )

Oki. Jeg vet ikke hva de tilbyr her nede, men de sa i alle fall at Highlander systemet var det de pleide å innstallere på gitarene.

Kan eventuelt høre med dem her nede, og hva de anbefaler, pris osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det der med at man skal unngå inngrep i gitaren, ikke lage hull og sånt synes jeg er et godt poeng på for eksempel dyre Martin- gitarer og denslags. På billige kassegitarer til noen få tusen synes jeg ikke det spiller noen rolle. Ikke har de en sånn klang som Martin- gitarene, og ikke er det slik at de "lever" i la oss si femti år, heller.

Utviklingen av pickupsystemer til stålstrengere har gått utrolig fort, og et "state of the art"- system til ti tusen fra åttitallet låter dårligere enn de systemene som sitter i selv rimelige kassegitarer i dag.

Derfor- har man en Martin til 30k, greit, da bør man ikke sage og bore mer enn høyst nødvendig, men på en kinagitar til 3k synes jeg det er andre ting man skal legge vekt på. På grunn av prisen på norsk arbeidskraft, vil ettermontert løsning koste mye mer enn det smaker. Kjeøp en gitar med ferdig elektronikk, og bruk heller pengene på en så dyr gitar som du har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.