Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thimzity


Anbefalte innlegg

Ja da var det vel min tur å lage en liten presentasjon om meg selv.

Jeg har vel vert medlem har på frumet i 4 mnd nå...

Uansett...

Jeg er en ung mann på 19 år som er født og oppvokst i en liten bygd 30 min utenfor stavanger, også kaldt Orstad (sikkert ingen som har hørt om det).

Går siste året på medier og kommunikasjon på Akademiet i sandnes, og er helt erlig jævlig lei og satser på noge spennende til høsten, hvor det står mellom militæret, niss i oslo eller NITH på spilldesign eller interaktiv design.

Når det kommer til musikken har jeg alltid vært musikk intressert, takketvære min far som proppa meg med dire straits kassetter når jeg var liten kid. Så når alle de andre gutta kom med den ferskeste boybandkasseten så satt jeg å digga til sultains of swing. Når jeg kom litt opp i åra, kanskje rundt en 5-6 år begynte fattern å lære meg litt opp på piano, så jeg ble opplært som veldig ung, noe som jeg er glad for, der sitter jo basic teorikunnskaper fra. Men etter noen år med piano fant jeg ut at det var mye kulere å spille på onkel's slagverk! Så etter at fattern fant ut at jeg var mer begeistra for trommer fikk jeg et slagverk til 10 årsdagen! som sikkert er en av de kuleste opplevelsene i mitt liv hittil.

Men en dag for 5 år siden, fant jeg ut at, pøh trommer er litt kjedelig det også gitt, å bestemte meg for å klimpre på en gammel nedstøvet nylonsgitar som stod i kjelleren. Fikk fort dreisen på dette etter at jeg ble tidlig opplært med litt teori, slik at jeg med en gang skjønte prinsippet i det. så siden det har jeg lagt vekk trommene (nesten). Solgte forresten trommene da jeg nylig kjøpte meg en ibanez JS1000 som er en fantastisk gitar!

Av inspirasjon så hører jeg vel for det meste på Joe Satriani, som har vært med på å motivere meg til å i det heletatt gidde å spille, og det var når jeg oppdagte denne legenden at jeg begynte å få en veldig stor itneresse for å spille gitar, å utvikle meg, blant annet meldt meg på GIG i stavanger, som er en gitarskole.

Her var litt info om meg, håper det ble noelunde spennende å lese.

litt utstyr:

Gitarer:

Fender American Standard Telecaster

Ibanez JS1000

Kingsound akkustisk (ikke noe serlig god.)

En eller annen bass som det faktiskt ikke er noe logo på. (men fikk den av en kompis som ikke gadd å spille mer).

så til slutt en gammel alahambra akkustisk med nylonstrenger.

Forsterker og div effekter:

Randall Rg75w combo

boss dd-3

boss ch-1

Vox Satchurator

Morley - steve vai - bad horsie wah

Endret av thimzity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk du på akademiet i fjor òg? DÃ¥ hugsar du kanskje ein slapp 1.klassing med altfor mange store grønne bukser som hang og slang der? :P

Uansett, velkomen skal du vera!

hehe, nei jeg tror ikke jeg kan huske noen med alt for store grønne bukser. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.