Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[postrock] nytt fra nami


Ataxia

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Har endelig gjort ferdig et opptak vi har hatt liggende en stund.

Spilt inn i hjemmestudioet til en kompis.

Er ganske fornøyd med resultatet, sett bort ifra litt slurvete spilling av og til.

Myspace!

Uhørt!

Jedimaster er den nye.

Låta heter egentlig I'm Not Looking For A Friend, I'm Looking For A Jedimaster, men Myspace gikk ikke med på så kule navn. ^_^

Kommentarer er alltid gøy :)

Myspace fucka seg, så den dukker nok opp der iløpet av natten. Men det skal gå ann å høre den på uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger en mannetrommis :ninja:

Fet låt, digger lange lÃ¥ter. I begynnelsen synes jeg trommene er utight, men de blir mye bedre fra ca. 4 minutter og utover.

Pianoet som arper på det tunge partiet er kult, men det låter veldig tamt, så det kan være en god ide å doble det med et eller annet - rhodes eller noe pling plong pleier å funke fjell

Avslutningen fra 9 min og utover liker jeg, feit gitarlyd! Men det er et eller annet som clipper, har dere husket limiter på masterbussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låter kjempebra - særlig litt ute i låta - ønsker å høre mer til vokalen samt dritbra sluttsats - noe av det der kunne godt skjedd litt før - starten blir litt tam... litt akkompagnemang aktig? - mangler tema / solist kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer.

@hkh:

God idé det med dobling av tangentene. Dette opptaket er egentlig bare en pre-prod for nÃ¥r vi skal spille inn skikkelig senere i vÃ¥r/sommer, skal ta det med meg da.

Merket også nå at det klippet, hadde kun hørt gjennom den med laptophøytalere før jeg la den ut. Skal prøve å få fikset det iløpet av påsken.

Ang. gitarlyd så er det du som sitter på kilden til den nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smådissonante introriffet er tøft og minner litt om Slint og eg liker også bruken av vokalsample, men eg synest låta i det store heile blir litt kjedelig og spenningslaus. Kunne gjort seg med litt start stopp-dynamikk og litt crescendo - decrescendo her og der (ja, eg veit. "Typisk" post-rock). Det blir litt for stive overgangar mellom dei ulike partia synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sangen godt, du har en ganske "mektig" og kul gitarlyd på den. Har lite Ã¥ utsette pÃ¥ produksjonen, har ikke særlig peil pÃ¥ sÃ¥nt, men lÃ¥t bra for meg. Riffet pÃ¥ starten var fett, støyen var digg! OgsÃ¥ har den sÃ¥nn ca. tidenes kuleste sangtittel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.