Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til rundt 10000,-


Anbefalte innlegg

Jeg er ny på forumet her (Aiai!) og har spilt gitar i noen år nå, og trenger sårt en ny forsterker.

Den jeg er innehaver av nå er en Marshall AVT 50 som gir helt ålreit lyd, men ikke stort mer enn det. Den har vært en god forsterker til å øve hjemme med, men jeg syntes den kommer til kort på konserter osv.

Spørsmålet mitt er altså; Har dere noen råd til en god forsterker til rundt 10000,-? (Jeg er veldig åpen for å kjøpe brukt)

Kravene er at den må ha en god, varm clean pluss at den også må ha en vreng som leverer. Jeg spiller alt fra blues til hard rock.

Euroboy (Turbonegro) har en vreng jeg syntes er veldig god, og jeg har ingen større behov for hardere vreng enn det som brukes der.

Forresten, noen som vet hva slags amp euroboy bruker?

Setter veldig pris på forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en boost foran jcm800 så er du veldig nær jubilee. Jeg satt en bad monkey tube booster foran min, og skrudde meg frem til en lyd som var _veldig_ lik slash i Slash's Snakepit og de siste albumene til GnR, der han brukte silver jub 2555.

En jubilee er omtrendt en jcm800 med diode klipping for mer gain, og to kanaler...

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny på forumet her (Aiai!) og har spilt gitar i noen år nå, og trenger sårt en ny forsterker.

Den jeg er innehaver av nå er en Marshall AVT 50 som gir helt ålreit lyd, men ikke stort mer enn det. Den har vært en god forsterker til å øve hjemme med, men jeg syntes den kommer til kort på konserter osv.

Spørsmålet mitt er altså; Har dere noen råd til en god forsterker til rundt 10000,-? (Jeg er veldig åpen for å kjøpe brukt)

Kravene er at den må ha en god, varm clean pluss at den også må ha en vreng som leverer. Jeg spiller alt fra blues til hard rock.

Euroboy (Turbonegro) har en vreng jeg syntes er veldig god, og jeg har ingen større behov for hardere vreng enn det som brukes der.

Forresten, noen som vet hva slags amp euroboy bruker?

Setter veldig pris på forslag.

Hei.

Er og ny på forumet.

Har en Marshall Vintage Modern 100W, ca 1år gammel, som du kan få for 9000,-

Denne er blitt super populær bland de store gitar heltene in statene ( Slash, Dough Aldridg o.s.v.) p.g.a. at den er anvendelig til stort sett alt.

Forsterkeren gir respons på hvordan du slår an på strengene, slik at du kan justere vrengen på den måten. I tilleg er den veldig følsom på hvordan du stiller volumet på gitaren, noe som gir deg bra lyd selv om du skrur ned på gitaren for å få mere clean lyd.

Denne forsterkeren gir deg alt i fra Plexi til JCM800.

Cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er og ny på forumet.

Har en Marshall Vintage Modern 100W, ca 1år gammel, som du kan få for 9000,-

Denne er blitt super populær bland de store gitar heltene in statene ( Slash, Dough Aldridg o.s.v.) p.g.a. at den er anvendelig til stort sett alt.

Forsterkeren gir respons på hvordan du slår an på strengene, slik at du kan justere vrengen på den måten. I tilleg er den veldig følsom på hvordan du stiller volumet på gitaren, noe som gir deg bra lyd selv om du skrur ned på gitaren for å få mere clean lyd.

Denne forsterkeren gir deg alt i fra Plexi til JCM800.

Cato

Skulle jeg hatt en ny marshall til ville jeg kjøpt Vintage Modern, veldig flotte forsterkere! Men jeg var så heldig å finne en brukt jcm800 :)

Anbefaler trådstarter å sjekke ut Vintage Modern!

EDIT: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16493410 En her på forumet som selger den, husker ikke nick, men det er kompisen til ACDC her på forumet.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt en ny marshall til ville jeg kjøpt Vintage Modern, veldig flotte forsterkere! Men jeg var sÃ¥ heldig Ã¥ finne en brukt jcm800 :)

Anbefaler trådstarter å sjekke ut Vintage Modern!

JCM 800 er konge forsterker, byr for tiden på en på e-bay.

Begynner å bli eldre, og trenger å gå tilbake til 80 tallet musikalsk:-)

Derav....JCM 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM 800 er konge forsterker, byr for tiden på en på e-bay.

Begynner å bli eldre, og trenger å gå tilbake til 80 tallet musikalsk:-)

Derav....JCM 800.

Det er få marshaller som topper jcm800! Kanskje en silver jubilee, men det er liksom en annen forsterker med to kanaler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at Vintage Modern er en bedre amp enn JCM800. Ihvertfall etter mine preferanser.

Funker nok til alt fra blues, rock, klassisk thrash metal og den har gode cleans.

Men 100watt kan være litt i meste laget om ampen skal brukes hjemme.

Så må man ta i betrakning at man trenger et bra kabinett til forsterkeren. Koster fort 3-4k for kabinett bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at Vintage Modern er en bedre amp enn JCM800. Ihvertfall etter mine preferanser.

Funker nok til alt fra blues, rock, klassisk thrash metal og den har gode cleans.

Men 100watt kan være litt i meste laget om ampen skal brukes hjemme.

Så må man ta i betrakning at man trenger et bra kabinett til forsterkeren. Koster fort 3-4k for kabinett bare

Ja 100W blir nok litt i meste laget hjemme, har orginal kabinettet med greenbacks og prisen er 7 raske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få marshaller som topper jcm800! Kanskje en silver jubilee, men det er liksom en annen forsterker med to kanaler osv...

Silver Jubilee er basert på 2203 og 2204 ampene. De har egentlig bare en kanal, men har tre "gain modes" på denne kanalen.

Du kan velge mellom "mode" en og to som clean/crunch lyd. En fotswitch setter i gang "mode" tre, som er lead lyden.

Det er en Lead Master kontroll som gjør at det går å stille volumforholdet mellom de to første "gain modes" og lead lyden.

Ampene hadde også pentode/triode switch og effekt-loop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.