Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jeg har blitt omvendt


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, jeg har solgt unna muliteffekten, og bestemt meg for og gå over til stompbokser, akkurat nå har jeg en artec analog delay, en digitech df 7 distortion factory, og en behringer tuner.

er rekkefølgen jeg har satt dem i riktig?

axe - tuner - dist - delay - amp

jeg føler også at jeg trenger en form for boost, på den lokale musikksjappa er det en ibanez ts 7 for 400, er det en grei sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, jeg har solgt unna muliteffekten, og bestemt meg for og gå over til stompbokser, akkurat nå har jeg en artec analog delay, en digitech df 7 distortion factory, og en behringer tuner.

er rekkefølgen jeg har satt dem i riktig?

axe - tuner - dist - delay - amp

jeg føler også at jeg trenger en form for boost, på den lokale musikksjappa er det en ibanez ts 7 for 400, er det en grei sak?

Det er det som er så gøy. Effektene satt i rekkefølge er spennende underholdning. Tror jeg ville satt Tuneren først!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg tar feil, men jeg forstår det som at du ikke er sikker pÃ¥ hvordan man benytter effektsløyfen?

Om du har forsterker med effektsløyfe så er det ofte lurt å bruke den til noen effekter. Om du kun skal bruke vreng i dist-pedalen din er det sansyeligvis ikke noe å tenke på uansett.

Det er som sagt ikke sikkert at din amp har muligheter for dette.

Jeg føler egentlig at jeg bare påpeker ting som du allerede vet nå :lol:

Edit: Dette ble tidenes minst hjelpsomme innlegg.

Endret av Amundeik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentlig ikke planer om og bruke amp vrengen ja, men jeg fant ut åssen man plasserer delayen i effektsløyfa, men er fremdeles på utkikk etter en boost

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke boosten for mer volum har du et lite problem. Booster du inputten på ampen når den vrenge mer, men den vil ikke spille høyere. Det vil imidlertid føles høyere selv om det ikke er det, grunnet overtone-frekvensene fra vrengen. Eneste måten å oppnå høyere volum på en amp er nok ny amp, eller nye høytalere. Spør du meg er høytalere med høy følsomhet nøkkelen for å få volumøkning, så jeg ville nok heller investert i det,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg må kjøpe en helt ny amp, for og få litt mer lyd under soloer?

Ikke nødvendigvis. Putter du på en boost vil du få mer vreng, og som nevnt tidligere kan dette gi opplevelsen av mer volum selv om dette ikke er reliteten. Hvis ikke kan en enkel volumkontroll i FX-loopen være løsningen. Du kan kjøre en 400watt amp, men en booster vil ikke gi mere volum når preampen allerede vrenger. Dette er dessuten noe lydmannen fikser for deg uansett.

Men prøv med en boost forran. Det kan godt være det er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.