Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspilling!


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

www.myspace.com/bernhardfollestad !!

Dette er en låt jeg lagde med en kompis av meg, Jens Hjertø.

Jeg har spilt all gitaren i tracken. rytme og lead.

Det er under sjangeren Pop-Rock, og denne ble solgt til en låtskriver.

Er ganske fornøyd selv.

Kritikk? :)

Jeg syns selv lead-gitaren ligger litt langt bak i lydbildet, men det vet jeg ikke helt sikkert før det kommer vokal over såklart.

edit: klarte ikke mekke link. så bare la ut adressen :)

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent og balansert lydbilde. Smooth gitarlyd, men litt dårlig timing på noe av gitarspillet. (litt på "tuppa") Ellers vanskelig å si noe om låta uten vokal. Men det høres ut som det er et potensiale der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent og balansert lydbilde. Smooth gitarlyd, men litt dårlig timing pÃ¥ noe av gitarspillet. (litt pÃ¥ "tuppa") Ellers vanskelig Ã¥ si noe om lÃ¥ta uten vokal. Men det høres ut som det er et potensiale der.

Takk takk. F.eks rytmegitaren ble veeldig fort inspilt. Ja, forresten leaden og, alt var improvisert av lead.

Skal også legge opp ny versjon med vokal når den tid kommer, og da kan det nok hende vi får rensket opp i en del av gitaren i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. F.eks rytmegitaren ble veeldig fort inspilt. Ja, forresten leaden og, alt var improvisert av lead.

Skal også legge opp ny versjon med vokal nÃ¥r den tid kommer, og da kan det nok hende vi fÃ¥r rensket opp i en del av gitaren i samme slengen :)

Bruk tid på det og perfeksjoner det. En del av "licksa" som ligger i lead-gitaren funker veldig bra, og det er ingen skam å planlegge og utarbeide slike ting under innspillingsprosessen! :) Husk allikevel at noe kan bli "borte" eller overflødig når vokal er lagt.

Ser forresten at låta er solgt til en låtskriver, så da blir vel arrangementet sikkert endret?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tid på det og perfeksjoner det. En del av "licksa" som ligger i lead-gitaren funker veldig bra, og det er ingen skam Ã¥ planlegge og utarbeide slike ting under innspillingsprosessen! :) Husk allikevel at noe kan bli "borte" eller overflødig nÃ¥r vokal er lagt.

Ser forresten at låta er solgt til en låtskriver, så da blir vel arrangementet sikkert endret?

nei, ikke på den her.

på de neste sangene vi skal lage med henne så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

klarte det :D

dere får si hva dere syns! :)

dette er ikke musikk jeg vanligvis lager, og har heller ikke lagd denne :P

jeg står kun for gitar på låta, og Jens Hjertø har stått for produsering og melodi.

Kine Moe Johansen står for tekst og vokal! :)

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stemme på damen, men veldig flat og kjedelig produksjon synes jeg.

Trommene låter ikke særlig pent og definitivt ikke riktig i forhold til sjangeren. Tammene utmerker seg seg som det kjipeste.

Bassen er helt udefinert, kunne godt vært spilt inn på nytt eller programmert.

Gitarlicsene i bakgrunnen passer ikke i det hele tatt, masete greier. Ett eller to innimellom kunne gått, men slik det er nå blir jeg bare irritert.

Kunne godt brukt damen på en låt, fin popstemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet gitaren ligger for langt bak.. det er litt kjipt. er ikke jeg som har mixa den :)

men takk! :)

Edit: Kjutte, hvis du hører den første versjonen hører du litt mer hvordan gitaren er.

som sagt så var det meste improvisert osv. ;)

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.