Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TUFFTUFFTUFF [14.11.09].


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

He, he, jag upptäckte att listan var pretty ouppdaterad sÃ¥ här är en uppdatering. De största nyheterna är att jag har sÃ¥lt Marshall JCM 2000 DSL 100, 2 st. Marshall JCM 2000 DSL 401, Marshall JCM 2000 TSL 602, Hughes&Kettner Tube 20 Edition (rör-combo), Peavey XXL –topp, Gibson Les Paul Standard, Marshall 1960-kabinett, Blackheart-kabinett och nÃ¥gra multieffekter.. och nÃ¥gra Tiny Terrors ocksÃ¥. Och sÃ¥ har jag köpt Engl Screamers, Marshall JCM 900, nÃ¥gra Marshall+Engl-kabinett, 2 st Gibson Les Paul BFG, Crybaby ZW och nÃ¥gra pedaler. I mellantiden har jag ocksÃ¥ köpt och sÃ¥lt Engl 530 preamp, Marshall 8004 poweramp, Peavey 5150 (combo), Ashdown FA 60 (rörtopp) och ett Sonsetbeach 2x12-kabinett..

Nej, jag har LÅÅÅNGT ifrån allt utstyr hemma :) .

Elgitarrer:

2 st Gibson Les Paul BFG (svarta, med stock pickups, Gibson P90 och Burstbucker 3).. (Jag ska byta ut den ena P-90:n mot en mini humbucker. Den ena Burstbuckern ska också bytas ut mot en pickup med chrome-cover, så om nån vill byta P-90 eller BB så är det bara att höra av sig).

GIBSON-BFG_web-1.jpg

ESP Eclipse II STBC (med Seymour Duncan Blackouts).

ESP.jpg

ESP_2.jpg

Joe Perry Boneyard Epiphone Les Paul.

Jop-Perry.jpg

Jay Turser JT-200 Serpant Les Paul (med Gibson burstbucker-mickar).

Jay-T_2.jpg

Epiphone Les Paul Black Beauty (med Gibson Classic 57 pickups).. Ska säljas.

BLACK-BEAUTY.jpg

Epiphone Les Paul Standard (svart, som jag har piffat upp litt själv)

Standard.jpg

Harmony Les Paul (vit)

Cort ( = bas)

Akustiska gitarrer:

Martin DM (med Fishman Matrix Infanity pickups)

Morgan W600 SCE (svart, som jag nog ska säljas)

Förstärkare:

ENGL Screamer topp + combo

ENGL-gnger-2.jpg

Orange Rocker 30 (Topp).. Ska säljas.

Rocker-30.jpg

Marshall JCM 900 (Topp) (Custom Purple Metallic).. Ska kanske säljas, i så fall sammen med 1960 B-kabinettet)

JCM-900_2.jpg

Orange Tiny Terror. Topp. 2 stycken. Den ena ligger i uåpnet eske och kan kaaanske vara aktuell som byte-objekt då jag egentligen inte behöver 2 stycken.

TINY-TERROR.jpg

Marshall MS 2R (röd version)

Harley Benton CG-15

Kabinett:

Marshall 1960 BV (4x12 med Celestion Vintage 30)

Marshall JCM 800 1960B (4x12, Custom Purple Metallic) .. Ska säljas.

JCM-900_3.jpg

Marshall JCM 900 1960A (4x12, Custom Purple Metallic)

Marshall JVMC 212 (2x12, stock med Celestion Vintage 30 och Heritage)

Engl 1x12 Pro (Celestion Vintage 30).. Ska säljas.

ORANGE-ENGL.jpg

Marshall TSLC 212 (2x12, stock med Celestion Vintage 30 och Heritage)

Tiny-Terror-och-TSLC212.jpg

Marshall 1912 (1x12 med G12T-75).

Effekter:

Weber Mass Lite 100 (är väl ingen effekt, men..)

Red box pro (är väl inte heller någon effekt).

Occtone DS-1 ”The PMC”, specialgjord dist / overdrive-pedal (jag kan, pga kontakter i New York, eventuellt få tag på en till om någon skulle vara intresserad av att köpa. Jag kan inte garantera att jag kan ordna det men jag kan höra om någon är intresserad. Helt ny i så fall)

Boss DS 2

BBE Sonic Stomp

MXR eq.

Korg Pitch Black (tuner)

Dunlop Crybaby 95 Q

Dunlop Crybaby 535 Q

Dunlop Crybaby ZW

Marshall Guvnor.. 2 stycken.

Boss Fuzz

Boss DD3 (delay)

Digitech Bad Monkey

Fishman Aura (Dreadnought)

Ibanez LU-20 (tuner)

Behringer Hell babe wah.

Behringer Tuner

Trådlös:

T-bone EWS 16 GT (live). 2 stycken, 1 hemma och 1 i repis.

Multieffekter:

Zoom G2.1ut.. Ska säljas.

Zoom G2

Zoom 505

Pedalbrett:

Egentillverkat 2 etagers pedalbrett med plats för tuner, wah wah och trådlöst system. All I need.

Pedalbrett-1.jpg

Boss BCB-60, men det blir för stort för mig så det ska säljas.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Bare wow.

Jeg elsker gitarene dine.

Tack, tack, jag är svag för fina Les Pauler :) (vad som är "fint" eller inte är ju subjektivt dÃ¥).

Like den svarte LP standard og Harmony LP!

Ser lekkert ut.

Tack. Harmonyn köpte jag för 50:- för säkert 20 år sedan och den ger så mycket feedback att den nästan inte går att använda, he, he.

Oi, her var det mye digg!

jeg liker hva du har gjort med Epi LP'en

Tack, men jag gjorde alltför lite research innan jag började måla Epiphonen. Jag använde nån lack jag köpte på Panduro som slits av så jag måste fylla på färgen ibland. Men jag använder den inte så ofta så det är inte ett stort problem längre.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, jag är ABSOLUT INTE nÃ¥got proffs. Jag är bara gammal och tycker att det är litt göy att köpa och sälja och testa grejer och har litt svÃ¥rt för att sälja de sakerna jag tycker om.

För att få köpa Tiny Terrors till en bra pris så måste jag köpa några stycken och jag behöver bara två stycken så de andra säljer jag vidare bra mycket billigare än vad de kostar i affärerna. Orsaken till att jag vill ha en till Tiny Terror är att jag har en Tiny Terror sen förut och det är, enligt mig, en KANON-förstärkare. Den är väldigt lätt att bära med sig och den spelar tillräckligt högt för de ställen vi spelar på och varje gång jag har spelat med den har jag fått komplimanger för ljudet.. i tillägg så är den enkel att komma ihåg settingarna på :) . Så jag tänkte att det kunde vara okej att ha en till som backup-amp till den andra Tiny Terrorn. Jag hoppas inte att det här uppfattas som reklam, det är i alla fall inte så jag menar det.

Pris tror jag inte är lov att prata om här i tråden och det här är ju inte en köp och sälj-tråd så det passar kanske inte riktigt heller men om du är intresserad så är det bara att skicka ett PM :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Förfärderliga?? Det var det värsta jag har hört :) .He, he, nejdå, jag förstår absolut att det inte faller alla i smak men personligen tycker jag att de är RÅsnygga :) . Det ser ju inte direkt "metal" ut så jag kan tänka att många här på GitarNorge inte gillar det, det gäller i och för sig säkert många andra (läs pojkar och män :) ) också. Det är inte jag som har Finn-annonsen, det var jag som köpte det. Egentligen ville jag bara ha det ena 1960-kabinettet men han ville inte splitta så jag köpte allt. Men jag vet inte om jag har hjärta att sälja toppen. Kabinett + topp tillsammans ser bara SÅ rock´n´roll ut, blir inte samma sak på bild som i verkligheten.

är den förresten in real life. Det är inte mitt band, men jag köpte den av gitarristen.. och
och
är den med Ronny Pøbel(inkl.mr.Petter Pogo från Jokke & Valentinerne :) ). Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.