Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny elgitar til nybegynner


dchwel

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåja. Trekk fra litt.

Er man nybegynner, er ofte det enkle det beste, og kanskje senere i livet, også. Kjøp deg en enkel, grei gitar uten dill, gjerne med fast stol, og noe du liker selv.

Får du lyst på piezo- pickups siden, så gå gjerne for det, men som sagt- den første gitaren, gjør det enkelt og tradisjonelt når det gjelder hardware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heller vel litt den veien at eg kommer til å prøve Ã¥ handle innen for 5-6000 for gitar og forsterker. NÃ¥r det gjelder stemming av gitar, sÃ¥ kan eg stemme en vanlig gitar, men skal uansett kjøpe en elektronisk "stemmesak". Har spilt pÃ¥ vanlig gitar noen Ã¥r :)

Skal se om de har noen gode "pakketilbud" hos enten Hagstrøm eller musikmagasinet i bergen i morgen!

Tror du missforsto det jeg mente med å klare å stemme gitaren :P for det jeg mente er at man må stemme på en helt annen måte på Tremolo system. Jeg har Floyd Rose. Hjelper ikke å stemme med en elektronisk stemmer. Har noe med rekkefølgen man vrir på stemmeknottene, og hvor mye man vrir av gangen osv (Er ikke sikker på om dette er rektig ettersom jeg ikke kan stemme en floyd rose selv). Det er min teori iallefall. På min så stemmer den seg lysere hele tia ettersom jeg spiller litt. Og ettersom jeg også vrir på knotten fra øverst til nederst, så blir den øverste stemt om igjen av seg selv. osv osv. Køddent:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. No har eg vært Ã¥ prøvd litt gitarer :P

På Hagstrøm i bergen, fikk eg prøve en Morgan ST-271(ikke at eg finner denne gitaren noe steder på nett??) sammen med en

30x Roland Cube forsterker. Syns det virket kjempe eg. Totalt 4000 kr. Morgan gitarer, hvordan er de? Er dette en modell med et annet navn eller?

Spilte også på en Gibson, men den ble litt vel dyr :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syntes Morgan er noe herk, jeg er helt uenig! De er veldig fine i forhold til pris og spill vennlighet, startet selv med en morgan bass og syntes den er/var knall, hvertfall til den prisen. Men det er viktig at den er riktig satt opp for deg for at "opplevelsen" skalø være bra.. Men det hørstes ut som du var fonøyd sÃ¥ bare kjør pÃ¥! :D .. men et annet tips, begynn Ã¥ spill bass - er mye morsomere :rolleyes::P hehe, neida, gjør som du vil. Men uten Ã¥ ha noen erfaring med gitaren annbefaler jeg Morgan som merke for deg ( men husk som sagt og fÃ¥ den satt opp skikkelig! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefalte Morgan både pÃ¥ Musikmagasinet og no hagstrøm, for meg som nybegynner. SÃ¥ det kan vel ikke være sÃ¥ gale :D

Men som sagt, en Morgan st 271, er det en egen modell? :huh: Den hadde to humbuckere og en singelcoil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ble veldig usikkert da eg kom hem :blink: Men det er ingen av dem som er på hjemmesiden deres. Har googlet og alt fra før, men finner den ikke...

Men har virkelig skrevet ned 271. Og mener de virkelig hadde flere av dem. Mulig eg har surret.

Men uansett, stikker sikkert å kjøpe denne Morgan i løpet av uken... viss ingen mener det er en stor tabbe... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt, en Morgan st 271, er det en egen modell? :huh: Den hadde to humbuckere og en singelcoil.

Typebetegnelsen ST indikerer at det er en stratkopi. Nummerbetegnelsen forteller sikkert noe om hvilke pickuper den kommer med.

Ser dem kun lister en standard sss stratmodell kalt ST251 på hjemmesiden sin.

ST2xx serien virker da være en såkalt nybegynnerpakke, hvilket mange på dette forumet ikke syns så meget om.

http://www.morganguitars.no/

Jeg har selv en W-650SCE kassegitar fra Morgan som jeg er rimelig godt fornøyd

med etter at jeg fikk den justert og satt den opp med .013 strenger

Men jeg vet der er mange som klager på de rimeligere modellene deres.

Bruktverdien på disse sakene er 2.000,- tl 2.400,- i samme øyeblikk du står på

trappa utenfor butikken. Og der finnes mange som selger unna sakene sine nesten

like raskt. SÃ¥ der finnes som regel masse bra saker i bruktmarkedet i dette prisleiet. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han har fått med seg at det er veldig lurt Ã¥ kjøpe brukt, men det er jo noe spessielt med Ã¥ kjøpe et instrument helt nytt, det er deilig ^_^ SÃ¥ jeg sier, bare gÃ¥r og kjøp den, og spør om du kan fÃ¥ de til Ã¥ sette den opp pÃ¥ nytt inkludert i prisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virket for meg som en grei gitar :) Ja, er riktig det, at det sikkert er veldig lurt med brukt. Men har jo meget lyst på ny. Og, eg forblir nok sofagitarist :rolleyes:

På hjemmesiden til morgan, sg-580, likner sykt på den :D Bortsett fra at "min" også hadde en singelcoil i tillegg til 2 humbuckere.

Endret av dchwel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan er sikkert en av de mest solgte nybegynnergitarene i Norge.

Har bare spilt på en kassegitar fra MOrgan til en verdi av 2700kr.

Veldig grei gitar til penga.

Du sparer ca 50% på å kjøpe brukt. Og du kan selge gitaren for samme pris. Så du taper (sansynligvis/nesten) ingen penger.

Spesielt når du skal bli sofagitarist ;)

Men vil du ha nytt, så forstår jeg deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.