Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal for overdrive


Jørnan

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva slags effektpedal Christopher Wolstenholme i Muse bruker for å få den lyden han har? Eller hva jeg trenger for å komme nærmest mulig den lyden med en MusicMan Bongo 4 HH og en Behringer BXL 1800?

Edit: han har jo brukt en del forskjellig utstyr, så et godt eksempel på den lyden jeg vil ha noe i nærheten av, er den på Hysteria av Muse)

Endret av Jørnan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Big Muff Russia/evt Big Muff Bass da den skal være modelert etter den gamle, grønne sovtek versjonen, som er den Chris bruker :) Hysteria var vel spilt inn med Pedulla Rapture SB bassen hannes, sÃ¥ om du panorerer over pÃ¥ Ã¥ bruke stolpickupen og EQ'en sÃ¥ skal du vel klare noenlunde likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteria var vel spilt inn med Pedulla Rapture SB bassen hannes, så om du panorerer over på å bruke stolpickupen og EQ'en så skal du vel klare noenlunde likt.

Trodde han brukte Rickenbacker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Opp til og med Absolution så brukte han i all hovesak Pedulla Rapture basser :) Rickenbackeren og Jazz bassene kom først med Black holes & revelations.. Det samme gjorde det at han nÃ¥ til tider bruker plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at det for det meste er en modell som heter Big Muff Pi. Er det en helt annen modell, eller gir den samme lyden?

Han spiller med en Jazz Bass på H.A.A.R.P., ja. En rød en tror jeg det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Nei, han har skiftet vekk fra de nå egentlig, bruker de minimalt.

Rapturene er og SYKT små, så du ser forskjellen.. Fikk beskjed av en en gang om at "hadde du brukt den der hadde den sett ut som en tannpirker"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.