Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shipping


Unickars

Anbefalte innlegg

Men hvis varen koster 2000$ ca 13 771kr, er det bare å fÃ¥ selgeren da til Ã¥ skrive en kvitering pÃ¥ under 145$ (1000kr) da?

Det går vel i utgangspunktet, men om det skulle være fraktskade på varen når den kommer frem er du f***ed :blink:

Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Vet ikke hvor ofte tollvesenet sjekker varer og etterprøver evt. verdi, men i verste fall kan de kanskje beslaglegge varen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varen kan jo bare forsikres for verdien som står pÃ¥ tollseddelen. Mao fÃ¥r du isÃ¥fall bare igjen under 1000kr pÃ¥ forsikring hvis pakken skulle forsvinne eller bli skadet. I tillegg risikerer du at den blir sjekket i tollen, og du fÃ¥r et brev som ber deg dokumentere varens verdi. Da mÃ¥ du betale momsen du ellers skulle ha betalt, og pakken blir en del forsinket. Hvis du prøver deg videre med Ã¥ pÃ¥stÃ¥ at varens verdi er under 1000kr, nÃ¥r du evt. fÃ¥r brev fra tollen, kan gitaren bli solgt pÃ¥ tvangsauksjon, pluss at du fÃ¥r en fin bot.

Jeg synes hvertfall ikke den risken er verdt det. Det er uansett mye gitar for pengene, og jeg vil heller betale et par-tre tusen i moms fremfor å sitte igjen med en ødelagt gitar, i verste fall en konfiskert gitar og bot. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Merverdiavgift". Hør litt på ordet. Det er beskatning av verdiskapning. Noe som f.eks. skjer når man selger en vare videre. Når man kjøper en vare til seg selv syns jeg det er helt idiotisk å betale en slik avgift. Særlig siden beløpsgrensen ikke har blitt justert etter konsumprisindeksen siden 1970... Sørg for at de merker forsendelsen som garantireparasjon. Du får full forsikring og betaler ingen moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.