Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av JS-100 TR


Misfit

Anbefalte innlegg

Heisann !

Jeg har nettopp fått et tilbud om å kjøpe en brukt JS-100TR gitar til rundt 7000 kroner. Gitaren kostet omkring 14000 ny. Og jeg er veldig intressert om noen av dere kunne gi meg noen råd om dette er et rimelig kjøp, eller om jeg kjøper katta i sekken :)

Gitaren skal visstnok ha vært lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 serien er ikke så veldig gode gitarer! pass deg litt på den der..

men 700 har fast stol da , og er litt "rar" visstnok .. men det er sikkert en tone-machine :P hehe

Er noe som er spesielt med js 700 .. iallefall andre pickuper ..men 100% en helt grei gitar!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, P90 mikrofoner og fast stol.

Mest brukt som et eksempel på prisen, men absolutt en bedre gitar enn JS100. Tenker spesielt på Lo-TRS II tremoloen, ettersom dette er en brukt gitar og neppe med Edge Pro II.

Til 7.000,- er det ikke langt unna en brukt JS1000 heller. En JS100 til 7.000,- er kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom 7000,- er en grei pris i forhold til nyprisen, er jeg av den oppfatning av at nyprisen på JS-100 er altfor høy.

På de eldre modellene har du som The Euphor sier Lo-TRS, og du får ikke engang de ekte DiMarzio Paf Pro og Fred humbuckerne.

Se heller etter en RG5xx og oppover, og du får mye mer gitar for pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene, de har hjulpet meg mye. Holder fremdeles på å bestemme meg om hva jeg skal finne på, men jeg tror jeg kommer til å la JS 100 være hos eieren.

Har faktisk vært å snust litt på RG-1550, men er rimelig usikker enda. Det er en meget fin gitar og jeg tror jeg får hva jeg betaler for, men før jeg bestemmer meg skal jeg absolutt prøve dem ut først om det er noen mulighet for det. Kommer nok til å søke råd her uansett. Dessuten er jeg i tvil om lommeboka strekker så langt :)

Uansett er jeg rimelig sikker på at jeg klarer å finne meg en konge gitar til rundt 8000 kroner.

Takk for at dere svarte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende er i underkant av 11.000,-.

Oops..inbilte meg at den lå på rund 14000,-, men rota nok med JEM555 :?

Personlig mener jeg at en RG-1550 ikke er vert nyprisen på rundt 10000,-En brukt RG derimot ;-)

Ellers så kan det være lurt å følge tipset til The Euphor. Om det virkelig er en JS du vil ha, så lurer du deg bare selv om du går for noe annet. Js-1000 kan dukke opp til utrolig priser bare du er på vakt. Sjekk ut www.vendolin.se, og www.musikkweb.no.

Flott å se at flere har interessen for verdens beste gitarmerke her :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter en JS, men det hadde ikke skadet å eie en slik :lol: Kunne jo vært morro å dra den med meg ned til G3 for morro skyld og få den signert, har jo allerede betalt i dyre dommer for biletterflybiletthotell osv... så hvorfor ikke bare kjøre løpet fullt ut når man først er i gang, men det blir nok litt ekstremt hehe.

Takk for lenkene forresten skal sjekke innom der daglig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha gått for en S470... de koster jo ikke mer enn 7000 ny nå... og de har ZR-systemet som visstnok skal være bra... har ikke prøvd det selv ennå... har selv en s1540(1670 med LoPro)... er veldig fornøyd med den... og nå så kommer jo de også med ZR... vil tro at den gitaren er den beste visst du vil ha en JS-lignende gitar... personelig så liker jeg s-serien bedre enn js-serien...

Priser på gitarimport.net

js100: 8900

jem555: 11200

s470: 6500

rg1550: 8500

men ville heller gått til ei sjappe enn gitarimport... men har jo noe å prute med ihverfall.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.