Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez JS1200


thimzity

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Ibanez JS1200 ettersom jeg er en stor fan av gitar legenden Joe Satriani.

Men jeg har bare lest litt og sett litt videoer på youtube osv. om denne gitaren.

Det jeg lurer på er altså om noen av dere her på forumet har eller har hatt denne gitaren, og om dere kan gi meg litt info som kanskje kan gi meg litt mer forståelse for denne gitaren. Har aldri prøvd den, i og med at de ikke selger den noen steder i nærheten.

Jeg leter altså etter deres egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JS har stort sett vært trofast siden 1990. Det eneste som har endret seg på disse gitarene (i det store og hele) er halsprofilen og tremolo. Det har vært noen mindre produksjoner av typer med fast stol, annet treverk og slikt. Men grunnmodellen har alltid holdt seg rolig. I så måte kan du kjøpe hvilken JS som helst og få "det samme". Det eneste jeg om JS1200 er at noen av dem hadde lakkproblemer. Nå er ikke det nødvendigvis så utrolig viktig, ei heller garantert at du får en med en liten feil i lakken. Jeg vil uansett anbefale deg å prøve gitaren før du kjøper en. Har spilt på flere, aldri eid en. Ikke helt min type gitar, men gode gitarer, absolutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for svar.

Leiter febrilsk etter en jeg kan prøve, men har enda ikke funnet en i nærområdet.

Vet du noe gennerel forskjell på js100'n og js1200 100'n?

altså vet jo at det er mye hardware forskjell på pickups og frets og at 100'n har edge III mens 1200'n har edge pro.

Men er kvaliteten virkelig så forskjellig forhold til prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener utgangspunktet blir litt feil. Om du kjøper en signatur model fordi du liker gitaristen så er det ikke noe sikkert du får en gitar der du liker halsprofil etc. Så for all del prøv den (og haugevis med andre) før du kjøper. Når det er sagt så er det gode gitarer da :)

jaja, jeg har ikke tenkt å kjøpe den pga av at jeg KUN liker gitaristen, skal jo selvfølgelig prøve den først, ville bare vite litt mer info og deres meninger før jeg evt må streve me å få prøvd en, ettersom at jeg ikke finner noen i nærområdet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirr nå gutten til å kjøpe en skikkelig JS! Sats på en JS1000. Det fortjener du!

Jepp er ute etter en ordentlig, prøver bare å orientere meg litt om hva som er forskjell og om noen har prøvd og kan gi noen meninger om gitaren.

så det blir nokk en js1200 eller 1000 fra ebay ellerno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største kvalitetsforskjellen imo er vibsystemet. På den jeg linka til står det at dette er skiftet - så jeg hadde kontaktet selger for å finne ut hva det er skiftet til.

ok, så han hadde fjernet "joe satriani" merket som skal være på disse js100 modellene, er ikke så kjekt når det ikke er originalt, med tanke på at det heller ikke var orginale pickuper på den, og har egentlig lyst på ny gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.