Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Frog of Peace


Anbefalte innlegg

Hæjja! Mitt navn så meget som Espen. Jeg kommer fra Valsøyfjord, men går for øyeblikket skole i et fælt, kaldt, infisert avhull av en by, aka Kristiansund. :ninja:

Blir 18 snart. Har aldri vært i noe band, men jammet en del med div. folk.

Har spilt gitar i 3-ish år, keyboard i et par måneder, spiller litt munnspill og ukulele.

Gikk over til dette forumet etter Riff ble stengt, men lagde meg aldri bruker før nå.

Har en Fender Mex Telecaster, en eller annen ukjent Les Paul-kopi, Morgan Ukulele, gaaammel Eko kassegitar, et slags kinesisk munnspill med 24 hull, og en Peavey Valveking.

Musikksmaken er som følger; Rolling Stones, BigBang, Deep Purple, Shawn Lane, Van Halen, Whitesnake, Rainbow, WASP, Blitzen Trapper, Pink Floyd, Rory Gallagher, Beatles, Madrugada, Mr Big, Accept, Axxis, Grateful Dead, The Doors, Hendrix, ZZ Top, Steve Morse, Lynyrd Skynyrd, Status Quo, Blue öyster Cult, Infected Mushroom, Pearl Jam, Def Leppard, Skid Row, Bob Marley... Ogsåvidere.

Fovoritter.

Gitarist: Erm, må vel bli Blackmore for øyeblikket. Eller Shawn Lane. Eller Paul Gilbert. Hmmm.

Vokalist: David Coverdale, Eric Martin, Blackie Lawless.

Her ligger sanger som jeg har spilt inn, men før dere hører på de så skal jeg komme med unnskyldningene for hvorfor de ikke er særlig bra: Sangen "Deeper" er innspilt på ét take, med mikrofonen på Mac´en min, og dermed pålagt ekko i Garageband. Det var bare noe greier jeg kom på en gang jeg stemte gitaren i åpen C. Jeg vet det er mye smårusk og dårlig timing mange plasser, men jeg tør ikke å spille den inn på nytt, fordi det var fullstendig impro, og jeg har ikke peiling på hva jeg gjorde. OK, neste, "Epilogue" spilte jeg inn i dag etter jeg hørte Shawn Lane sin "Epilogue for Lisa" for første gang. Det er ikke et cover, men jeg har brukt de samme akkordene (som jeg spilte inn med Garageband sitt tastaturpiano). Gitaren er også her innspilt med mikrofonen på Mac´en og pålagt ekko. Og det blir selvsagt perverst dårlig kvalitet på sangene når man laster de opp på soundclick. Meeen slutt og syt, og bare hør på sangene: :rolleyes:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=915487

Les Paul, Tele, og en RG 370DX som jeg byttet i en fuzzpedal.

post-5717-1232664680_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.